נשיא האיגוד לשר האוצר: העבר את התקנות המאפשרות מתן פיצוי לעסקים בגין הקורונה גם עבור החודשים מאי ויוני

עם סיום סבב הלחימה הרביעי מול החמאס והכנת הקריטריונים למתן פיצויים נאותים לכלל התושבים ולמגזר העסקי, עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שיגר לשר האוצר חה"כ ישראל כץ, פניה דחופה בה הוא מבקש כי יעביר את התקנות המאפשרות מתן פיצוי לעסקים בגין משבר הקורונה גם עבור החודשים מאי ויוני, שיהוו פיצוי גם עבור סבב הלחימה.


לדברי לין, "בשלב זה, קיים עדיין בתוקפו החוק המסדיר את הפיצויים בגין משבר הקורונה, אך טרם עודכנו התקנות המגדירות את מסגרת הפיצויים בפועל עבור החודשים מאי ויוני שנה זו. ברור שלא ניתן יהיה לעשות הפרדה של ירידה במחזור הנובעת ממשבר הקורונה או המשויכת למצב הלוחמה מול ירי הרקטות מעזה".


לין מסביר כי ההתייחסות העיקרית נוגעת כמובן לנזק העקיף, והיו שתי תופעות בולטות:

  • ירידה חדה במחזור המכירות עקב מיעוט קונים;
  • היעדרות מאסיבית של עובדות ועובדים, גם עקב הוראות פיקוד העורף לעניין סגירת בתי ספר וגני ילדים וגם מתוך חשש אמת לביטחון האישי;


"כתוצאה מכך, היתה ירידה בתפוקה וגם ירידה במחזור המכירות, כאשר עיקר הנזק העקיף מתנקז בעיקר לירידה במחזור המכירות. אכן ערים כמו אשקלון, אשדוד או באר שבע נפגעו יותר מערים אחרות, אבל, יחד עם זאת, גלי ההדף של מצב הלוחמה השפיעו על מצב העסקים גם צפונה לתל אביב."

"כמובן שההשוואה לירידה במחזור המכירות צריכה להיעשות מול פעילות 2019 ולא מול פעילות 2020 , מאחר שבשנת 2020 העסקים התמודדות עם משבר הקורונה" הדגיש לין.


בהתחשב בכל אלה מציע לין לשר האוצר:

  1. כבר עכשיו להעביר את התקנות המאפשרות מתן פיצוי לעסקים בגין משבר הקורונה עבור החודשים מאי ויוני.
  2. תיקון בחוק שיקבע כי הפיצויים לעסק בחודשים מאי ויוני הם גם בגין משבר הקורונה וגם בגין סבב הלחימה האחרון מול החמאס.
  3. לא להציב קריטריון של מרחק גיאוגרפי מרצועת עזה לעניין פיצוי זה.


מצ"ב ההודעה מלאה

למידע נוסף בתחום זה