איגוד לשכות המסחר מרימים על נס: עליה של 65% בכמויות הדגלים שיונפו השנה ביום העצמאות

וכן סקירת דיני עבודה והנחיות העסקת עובדים ביום הזיכרון ויום העצמאות 2021

חרף השנה הקשה שעברה על מדינת ישראל והמשבר הכלכלי שלא פסח על אזרחי המדינה וענפי המסחר והתעשייה, רוחו של העם גברה על כל הקשיים. "לקראת יום העצמאות הקרוב חלה עלייה של 65% בכמויות הדגלים שיונפו השנה. מדובר בגידול שלא היה כמותו מאז קום המדינה. אנו תקווה כי האופטימיות והגאווה בדגל המדינה מצביעים על התאוששות המשק וברצון של הציבור לחגוג את יום העצמאות לצד היציאה ממשבר הקורונה." כך מסר היום הווקסילוג (חוקר הדגלים) אבי מרום מילברגר מענף הטקסטיל באיגוד לשכות המסחר, מוותיקי יצרני ויצואני התרנים והדגלים בארץ ויו"ר מפעלי מרום אפ.ג'י.פי יצור יבוא ושיווק בע"מ. מרום עוסק בתחום זה ארבעה עשורים.

לדבריו, "לאחר שביצענו סיכומים של מכירות הדגלים השונים, החל ממתקן קונוס הדגלים הייחודי שלנו ועבור דרך כל סוגי מעמדי ותרני הדגלים ועד לשרשראות הקישוט השונות, נוכחנו כי הגידול במכירות מסתכם ב- 65%. בנוסף, חלה עלייה משמעותית של 50% גם בדרישה לאבוקות הזיכרון שסופקו לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה".

היקף המכירות למשרדי הממשלה השונים, חברות ציבוריות ופרטיות, רשויות מקומיות ואנשים פרטיים מסתכם השנה בכ- 15.5 מיליון ש"ח. בין הרוכשים ניתן למצוא גם קהילות יהודיות ברחבי העולם ואוונגליסטים אוהדי ישראל. בלטו השנה ההזמנות שהגיעו ממדינות דרום אמריקה בכמויות המהוות עליה של 80% משנה שעברה. "ההזמנה שהפתיעה במיוחד הייתה מבופטוצואנה. זו הפעם הראשונה שהוזמנו דגלי ישראל ממדינה אפריקאית זו." אמר מרום. "השנה גם חזרו ההזמנות מהקהילות היהודיות בארה"ב שבשנה שעברה כלל לא הזמינו".

בתי המלון ברחבי הארץ הזמינו השנה בעיקר שרשראות דגלונים לקישוט אולמות האירועים, דיגלוני קיסם עם דגל הלאום, וכן מוצר חדש "כחול לבן" תרתי משמע – מגן דוד תלת ממדי לקישוט הלובי, חדרי האוכל ואולמות האירועים. בתי המלון סיפרו במהלך ביצוע ההזמנה כי הם יהיו בתפוסה מלאה בסוף השבוע של יום העצמאות, כמו גם אירועים ונשפים רבים.

עליה של יותר מ50% נרשמה גם בהזמנות ממכוני הכושר והקאנטרי-קלאב השונים; כך גם התמונה בקניונים ברחבי הארץ כמו גם חנויות רחוב רבות. עלייה של 65% בהזמנות העיריות והמועצות המקומיות, וכן קיבוצים ומושבים, כאשר העיריות בפריפריה מובילות את טבלת המכירות.

הלהיט השנה בחברות ההזנק, התקשורת והיי-טק: ערכה המכילה שרשרת דגלונים באורך 5 מטרים של דגל לאום איכותי ושרשרת תאורת לד סולרית לקישוט המרפסות.

בתוך כך, עו"ד סיגל סודאי, מנהלת האגף ליחסי עבודה באיגוד לשכות המסחר, פרסמה לחברי האיגוד סקירת דיני עבודה והנחיות העסקת עובדים ביום הזיכרון ויום העצמאות.

מצ"ב ההודעה המלאה + סקירת דיני העבודה והנחיות העסקת עובדים ביום הזיכרון ויום העצמאות

למידע נוסף בתחום זה