המעסיקים הגדולים בישראל לראשי המפלגות: אמצו את ׳תוכנית 100 הימים׳ להוצאת המשק מהמשבר

נשיאות המעסיקים והעסקים, ארגון הגג של המעסיקים בישראל המורכב מהתאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר, לשכת רואי החשבון והתאחדות חקלאי ישראל - שלחה לכל ראשי המפלגות במשק את 'תוכנית 100 הימים', ליישום על ידי הממשלה החדשה שתקום ב- 100 הימים הראשונים לקיומה, לשם הוצאת המשק מהמשבר שיצרה מגפת הקורונה, באמצעות עסקת חבילה של הממשלה, המעסיקים וההסתדרות.

במסגרת 'עסקת החבילה' שמתארת התוכנית, כל אחד מהצדדים יעניק מיכולותיו על מנת להחזיר את המשק למגמת צמיחה- המדינה תייצר תמריצים וסביבה עסקית מתאימה להחזרת עובדים לתעסוקה ולהעלאת הצמיחה במשק, המעסיקים יבצעו השקעות על מנת שיוכלו לקלוט עובדים חדשים ולהעניק להם הכשרות מקצועיות במסגרת החברה, בשיתוף המדינה, וההסתדרות תעודד עובדים לחזור למעגל העבודה ולבצע הכשרות מקצועיות בהתאם לצרכי המשק, כך שיוכלו לפתח קריירה גם בתחומים אשר חדשים להם. זאת תוך הגמשת יחסי העבודה והתאמתם לעידן הנוכחי. את פירות עסקת החבילה ירגיש כל אזרח ישראלי. עד כה בוצעו בישראל עסקאות חבילה שכאלה פעמיים בהיסטוריה - במהלך תוכנית הייצוב בשנות ה-80 וב-2009 בעת משבר הסאב פריים העולמי.

התוצאה של השקעות שלושת הגופים תהיה חזרה של המשק למסלול של צמיחה - הגדלת התעסוקה באמצעות החזרת מאות אלפים לשוק העבודה, הגדלת הביקושים למשרות חדשות, העלאת הפריון באמצעות תעסוקה איכותית ושכר גבוה, צמצום היקף הרגולציה והבירוקרטיה במיליארדי שקלים לעסקים והמשך הפעילות העסקית באופן מסודר עד למיגור הקורונה.


תכנית המלאה לחצו על הקישור

למידע נוסף בתחום זה