בניגוד לעמדת רה"מ לין דורש לבטל את הסגר לכל המסחר מיום ראשון הקרוב: המסחר אינו מייצר תחלואת קורונה כאשר הוא מתנהל בתנאי התו הסגול

עו"ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר פנה היום (27.1.2021) לראש הממשלה ולקבינט הקורונה בדרישה לפתוח כבר ביום ראשון הקרוב את כל המסחר בישראל, וזה כולל חנויות הרחוב, קניונים פתוחים וסגורים, ללא הגבלה, אך בתנאי התו הסגול.


לדברי לין: "אין שום הגיון בסגירת המסחר, המסחר אינו מייצר את תחלואת הקורונה כאשר הוא מתנהל בתנאי התו הסגול. ידוע לכל שמוקדי יצירת הקורונה הם דווקא התא המשפחתי הצפוף והתקהלויות אנושיות, אם במגזר החרדי או בפעילויות אחרות."


מול זאת הדגיש לין כי "קבינט הקורונה לא גיבש אסטרטגיית יציאה נכונה מהסגר. חזרה לנוסחה של סבבי סגר ומתווה מדורג של יציאה ממנו - זהו כישלון ידוע מראש ואסור לחזור עליו. מה שכן צריך לעשות, זה לקבוע עד סוף יוני שנה זו, דפוסי התנהגות שונים של כל הציבור והמגזר העסקי. אחרת, שחרור מהסגר וחזרה לאותם דפוסי התנהגות קודם הסגר, תהיה פשוט איוולת, שכן התחלואה תיווצר מחדש."


חייבים לבצע שינוי עמוק ורציני בדפוסי ההנהגות. לשם כך הציג לין שתי דוגמאות:

  1. איסור תפילה בכנסיות, מסגדים ובתי כנסת בחדרים סגורים עד סוף יוני לפחות.
  2. דילול הלימודים בכל מערכת החינוך: הפחתת מספר שעות הלימוד ומעבר למשמרות בוקר ואחה"צ תוך דילול של עד 50% מהמשתתפים.


"דוגמאות אלה קשות לביצוע, אך הן הכרחיות אם אנו רוצים להיאבק ברצינות במגפת הקורונה. שכן על כולנו להבין שאנו נמשיך לחיות בצל הקורונה ותוצאות התחלואה לפחות עד סוף יוני שנה זו." הדגיש לין.

למידע נוסף בתחום זה