בג"צ הוגש נגד ראש הממשלה ושר האוצר: החזירו למעסיקים מיליארד שקל על מימון משכורות כפולות וימי חופשה ביום הבחירות הקרוב

בג"צ הוגש ביום 13.1.2021 איגוד לשכות המסחר, התאחדות התעשיינים והתאחדות חקלאי הארץ נגד ראש הממשלה, שר האוצר וועדת הכספים של הכנסת, בדרישה כי יחזירו למעסיקים מיליארד שקל על מימון משכורות כפולות (תוספת של 100% למשכורת בשל עבודה ביום שבתון) וימי חופשה לעובדים ביום הבחירות הקרוב.


בבג"צ מצוין כי עד כה, למרות המשבר הכלכלי הכבד שילמו המעסיקים מכיסם 6 מיליארד שקל על 4 מערכות בחירות שהתקיימו בשנתיים, 1.5 מיליארד שקל על כל מערכת בחירות, וכי הם מסרבים כעת לשלם על מערכת בחירות חמישית מיליארד שקל נוספים.


לטענת המעסיקים, אין כל הצדקה שהם ימשיכו לממן מכיסם את יום הבחירות ה- 5 הצפוי להתקיים ב- 23 למרץ, לאחר שכבר שילמו 6 מיליארד שקל על 4 מערכות בחירות בשנתיים - 1.5 מיליארד שקל על כל מערכת בחירות. במידה וייאלצו המעסיקים לשלם על יום הבחירות הנוסף, הם ייאלצו לממן מכיסם סכום כולל של כ- 7 מיליארד שקל (!) על חמשת ימי השבתון בתקופה של שנתיים וחצי בלבד. וזאת על אף המשבר הכלכלי הכבד שממנו סובלים כלל העסקים בישראל.


עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר אמר כי "המעסיקים כבר תרמו את חלקם לשלמות הדימוקרטיה בארבע מערכות בחירות תוך שנתיים וחצי , כולל הבחירות לרשויות המקומיות. עכשיו אנחנו לפני מערכת בחירות חמישית ואין לנו שום ביטחון שלא תהיה גם מערכת בחירות חמישית ושישית. הפתרון הקל שמצאה המדינה הוא, כרגיל, ללכת לכיס של המעסיק. לא עוד. אם המדינה חושבת שיום הבחירות החמישי מחייב יום חופשי, אדרבא, שתישא היא בעלויות המימון שלו. ספק גדול הוא אם בכלל מוצדק להעניק יום חופש, שכן יום הבחירות כבר מזמן חדל מלהיות יום חג. מחוקק הסבור שיום בחירות אמור להיות יום חופש מעבודה צריך בעצמו לממן את גישתו הנדיבה. הגיע הזמן לשים סוף להפקרות ולחשיבה המעוותת שאפשר תמיד להעמיס עוד ועוד עלויות על המגזר העסקי. זה חוסר הבנה בסיסי של המציאות בה נמצא המגזר העסקי, שנאבק לשרוד את השלכות מגיפת הקורונה, כתוצאה ממדיניות שגויה של הממשלה".

למידע נוסף בתחום זה