נשיא האיגוד לקבינט הקורונה: "במקום סגר הרמטי ומוחלט לתקופה קצובה פתיחת כל המסחר המבוקר ומאבק חסר פשרות בהתקהלויות ומוקדים מייצרי קורונה"

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר בפנייתו לקבינט הקורונה, שלא דרוש הרבה שכנוע כדי להבין שמקור התחלואה כיום אינו מגזר המסחר, אלא מוקדים המייצרים את הקורונה, בעיקר מגזרי אוכלוסיה מוגדרים והתקהלות אנושית.

עם סגירת המסחר, נתוני התחלואה לא ירדו אלא עלו, וזו הוכחה ניצחת לכך שלא מגזר המסחר מייצר את הקורונה. עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר בפנייתו לקבינט הקורונה, שלא דרוש הרבה שכנוע כדי להבין שמקור התחלואה כיום אינו מגזר המסחר, אלא מוקדים המייצרים את הקורונה, בעיקר מגזרי אוכלוסיה מוגדרים והתקהלות אנושית.
עם סגירת המסחר, נתוני התחלואה לא ירדו אלא עלו, וזו הוכחה ניצחת לכך שלא מגזר המסחר מייצר את הקורונה. לין הוסיף, כי הנזק של סגר כללי והרמטי לתקופה קצובה הוא ברור ומוחלט.

אלו נזקים אדירים למגזר העסקי, למערכת החינוך, לחברה ולכל האוכלוסיות החלשות. לעומת זאת, התועלת של סגר מוחלט מפוקפקת. אין שום ביטחון שזהו הפתרון. אם קבינט הקורונה לא ידע להפעיל את משאבי המדינה כדי להילחם במוקדים המייצרים את תחלואת הקורונה, אין שום ערך לסגר מוחלט.

לין מדגיש כי מסיבות אלה, במקום לגרום נזק מיותר לכלכלת המדינה ולחברה, עדיף להיאבק בדרך נכונה בהתפשטות התחלואה. ואין שום מנוס מכך, אלא לעשות זאת בדרך חסרת פשרות במוקדים מייצרי קורונה. "אם יהיה סגר לשבועיים הוא לא יהיה הפתרון. זוהי אשליה, משום שלאחר תום הסגר יחזרו כולם לאותם דפוסי התנהגות שיצרו את התחלואה. ומה שצריך להוביל היום קבינט הקורונה הוא שינוי לעומק של דפוסי ההתנהגות של כולם. קבינט הקורונה לא צריך להחליט מה לסגור, אלא איך לפתוח ובדרך הנכונה."

מצ"ב ההודעה המלאה

למידע נוסף בתחום זה