ענף הצעצועים ומוצרי התינוקות באיגוד לשכות המסחר לשר הכלכלה: יש להגדיר חנויות למוצרי תינוקות וצעצועים כחנויות למוצרים חיוניים

מאיר קלוגהפט, יו"ר ענף הצעצועים ומוצרי התינוקות באיגוד לשכות המסחר, פנה לחה"כ עמיר פרץ, שר הכלכלה, בבקשה כי יגדיר את החנויות למוצרי תינוקות וצעצועים בחנויות למוצרים חיוניים אשר יורשו להמשיך ולפעול במהלך הסגר. לדברי קלוגהפט: "ידוע כי תקופת הסגר מלווה בפעילות ביתית מוגברת. הורים, ילדים ובני הגיל השלישי מוצאים עצמם במרדף יום יומי אחר פעילות היכולה להנעים ואף להשכיח במעט את מצוקת ימים אלו ולתרום לשיפור מצב הרוח. משחקי קופסה וצעצועים לכל שכבות הגיל, יכולים לענות על ביקוש חיוני זה. מעבר לכך, תרומתם הקוגניטיבית של מוצרים אלו חשובה מאין כמותה. זאת ועוד, בתחום מוצרי התינוקות לא ברור כיצד בכלל ניתן למנוע רכישה של מוצרים הכרחיים כגון סל קלים או עגלות אשר הינם מוצרי חובה לכל הורה ויילוד".


במכתב צוין כי לאחרונה פורסם מחקר באתר בריטי המוקדש לצעצועים toy world אודות היתרונות של משחקים בתקופת סגר. המחקר נערך בקרב כ 1,000 הורים לילדים ונמצא בין היתר שהורים ראו בתקופת הסגר הזדמנות מצוינת למשחק משותף עם ילדיהם ולגיבוש המשפחה. "זהו מסר חשוב מאוד ליישום גם בארצנו, בייחוד לאור העובדה שבימי הסגר הארוכים אנו וילדינו מחוברים הרבה יותר למסכים". ציין קלוגהפט.

מצ"ב ההודעה המלאה

למידע נוסף בתחום זה