נשיא האיגוד: קבינט הקורונה – כשל תפקודי והתנערות מאחריות

בפנייה ישירה היום לחברי קבינט הקורונה, אמר עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "גבירותיי ורבותיי, חברי קבינט הקורונה, אם הייתם משכילים להפנים את המשמעות של נטילת פרנסתו של אדם שהשקיע את כל הון המשפחה ועמל שנים רבות בבניית קיום עצמאי בלתי תלוי, לא הייתם דוחים את ההכרעות. הייתם יושבים עד חצות ומקבלים את ההחלטות הנכונות".

 

לין ציין שקבינט הקורונה מקבל החלטות שגויות כתוצאה מלא פחות מ-5 כשלים בדרך החשיבה:

  1. אין קשר בין נתוני התחלואה הארציים לבין ההחלטה אותה צריך לקבל אילו עסקים לפתוח ובאיזה קצב. מה שצריך להכריע בשאלה זו היא מידת הסיכון בהתפשטות הקורונה.
  2. במקום להתמודד עם מוקדי התפשטות הקורונה המוכרים לחברי הקבינט, מתמודדים במגזר שאין שום נתוני אמת על סכנת ההתפשטות של המחלה.
  3. לאורך זמן, שום תכנית סיוע של הממשלה לא תוכל להציל עסקים. שעון הזמן אוזל. לקצב קבלת ההחלטות חשיבות מכרעת.
  4. אם באמת קיימת סכנה בפתיחת המסחר לקבלת קהל, בתנאי התו הסגול, מה זה יעזור אם נדחה את פתיחתם בעוד שבוע או שבועיים או בעוד חודש. הרי את נגיף הקורונה לא השמדנו, ואם קיימת סכנה בפעילות מסוימת, היא תשוב גם את תהיה דחייה בפתיחת המגזר העסקי.
  5. התמודדות האמת צריכה להיות איך נבטיח בתוך פעילות עסקית נורמטיבית מניעת התפשטות הקורונה; שכן, בסופו של דבר, זה בדיוק מה שנצטרך לעשות עם חלוף הזמן. הפתיחה ההדרגתית משוללת כל ערך וגורמת להרס מיותר לעשרות אלפי עסקים.

 

דרך החשיבה של קבינט הקורונה וחוסר נכונות מספקת מצד אחד, לבלום מוקדי התפשטות, ומצד שני לבנות מחדש נורמליזציה של החיים תוך הקפדה על מניעת ההתפשטות הם שמולידים החלטות שגויות הגורמות נזקים כלכליים וחברתיים אדירים וללא תועלת של ממש.

מצ"ב ההודעה המלאה

למידע נוסף בתחום זה