נשיא האיגוד לראש הממשלה: חזור והילחם בתנופת הרגולציה המחודשת המכרסמת במגזר העסקי ומנוגדת למדיניות הממשלה

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה ביום 19.10.20 לראש הממשלה, חה"כ בנימין נתניהו, בבקשה כי יזום החלטת ממשלה האוסרת קידומה של כל רגולציה איזו שהיא וממקור איזה שהוא, שיש בה משום השתת עלויות נוספות על המגזר העסקי, עד לתקופה בה יחלוף משבר הקורונה."

 

לדברי לין, "זהו אחד מהפרדוקסים המשוועים המתחוללים במדינה כדוגמה של טירוף מערכות. בעוד המדינה מזרימה כספים בהיקפים אדירים למגזר העסקי ולמובטלים כדי להתמודד עם המשבר הכלכלי החמור ביותר מאז הקמתה – הרגולטורים למיניהם אינם שוקטים. את הרגולטורים לא מעניין כלל שמאות אלפי עסקים נאבקים על קיומם; אותם לא מעניין שמספר המובטלים הגיע לשיא חסר תקדים; אותם לא מעניין שהמדינה מזרימה כספים בהיקף אדיר לשמור על המגזר העסקי; אותם מעניין דבר אחד ויחיד – להצדיק את קיומם ביצירת נטל רגולטורי נוסף המועמס ישירות על גב המגזר העסקי והמצמיח עלויות חדשות, כדי להמאיס עליו לעשות עסקים בישראל".

 

לין מציין כי כיום יש על הפרק תנופות רגולטוריות המטילות עול כבד על העסקים:

  1. הצעת חוק להקלטת כל השיחות בעסקה מרחוק, שמירתן שנתיים ימים ושליפתן על פי דרישת הלקוחות; מבלי שהובן באמת מהו העומס שזה מטיל גם על כלל המגזר העסקי וגם על מערכת המשפט, וגם כאשר יש פתרונות קצרים וטובים יותר.
  2. החלת חוק הפיקדון על מכלי משקה גדולים, עניין שכרוך בעלויות נוספות לא מבוטלות למגזר העסקי.
  3. הרצון של המשרד להגנת הסביבה להרחיב את חוק השקיות לא רק לקמעונאים גדולים אלא לכלל חנויות המסחר בישראל.

 

מצ"ב ההודעה המלאה

למידע נוסף בתחום זה