נשיא האיגוד: החלטות קבינט הקורונה מאתמול שגיאה חמורה

בעקבות החלטות קבינט הקורונה מיום 13.10.2020, הגיב נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין "הקרבה גורפת של המגזר העסקי היא שגיאה חמורה, חיסול והרס מיותר של עוד מאות ואלפי עסקים."


עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הגיב הבוקר בחריפות להחלטת קבינט הקורונה מאמש על פיה הסגר יוארך עד ליום ראשון ה-18.10.2020 בחצות, ומבלי שיינתן היתר לפתיחת עסקים. לדבריו, "כל יום של סגר במגזר המסחר עולה באובדן של מאות עסקים ומחליש את הסיכוי להתאוששות מהירה של המגזר העסקי לאחר תום הסגר".

 

לין הדגיש כי עיקר מגזר המסחר מורכב מבעלי עסקים קטנים, אשר בנו את עסקיהם במשך שנים רבות ובהשקעת ההון האנושי של המשפחה; על קבינט הקורונה להפנים את תוצאות החלטותיו.


לדברי לין, "על קבינט הקורונה היה לאפשר מיידית פעילות עסקית בתחום המסחר בעסקים בהם לא מקבלים קהל; ולאחר מספר ימי התארגנות והיכן שיש שליטה על התנועה האנושית, לאפשר כבר משבוע הבא לעסקים המקבלים קהל, יחד עם הסרת הסגר, להיערך לפתיחה תוך עמידה בתנאי התו הסגול".


לין הדגיש כי המדדים הכלל-ארציים של משרד הבריאות הם לא רלוונטיים באשר לשאלה אילו עסקים יש לפתוח כעת. "מה שחשוב הוא להתמקד בהשתלטות על התפרצות הקורונה בקרב אוכלוסיות, אזורים גאוגרפיים ואירועי התקהלות בהם אין שליטה על התנועה. הקרבה גורפת של המגזר העסקי היא שגיאה חמורה".

רצ"ב ההודעה המלאה

למידע נוסף בתחום זה