נשיאות איגוד לשכות המסחר בישיבת חירום: על הממשלה להורות על פתיחת המסחר בשני שלבים

לפני שעה קלה הסתיימה ישיבת חירום של נשיאות איגוד לשכות (11.10.20), במהלכה הוחלט לדרוש מהממשלה להורות על פתיחת העסקים מתחום המסחר, בשני שלבים:

  1. פתיחה מיידית של העסקים שאין בהם קבלת קהל;
  2. קביעה כי בעוד שבוע, בתאריך 18.10, פתיחה של עסקים המקבלים קהל, שיש להם שליטה על התנועה האנושית, כגון קניונים, מרכזי מסחר, תערוכות מקצועיות, חנויות רחוב ועוד – לאחר שנערכו לעמוד בתנאי התו הסגול;


על פי הערכת נשיאות האיגוד, יישום המתווה שהציע משרד הבריאות, על פיו החזרה לשגרה תתפרס על פני 9 שלבים, כך שהמסחר ישוב לפעילות רק בעוד כחודש, למעלה מ-150,000 עסקים יסגרו עד סוף שנת 2020.


לדברי נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, "הסגר על כלל מגזר המסחר, שכמעט ואינו מסכן את הציבור בהיבט המאבק בקורונה חמור ומופרז, לעומת חולשת המאבק במוקדים 'מיצרי קורונה' כגון אוכלוסיות מוגדרות, אזורים גיאוגרפיים ואופי התקהלות במקרה של העדר שליטה. עסקים רבים נסגרו ללא הצדקה. הסגר מוביל לנקודת רתיחה במגזר העסקי. תסכול, מריבות, זעם ותחושה חזקה של אפליה לרעה."


במקביל, איגוד לשכות המסחר פתח בקמפיין נרחב לפתיחת המסחר בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו עם הסלוגן "תפתחו עכשיו" - לעמוד הפייסבוק לחצו כאן

מצ"ב ההודעה המלאה


 

הנושא בתקשורת

וואלה | 11.10.2020

למידע נוסף בתחום זה