לין: אזלת ידה של הממשלה בניהול הכלכלה מדאיגה מאוד

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר באסיפה הכללית של לשכת המסחר תל-אביב והמרכז כי אזלת ידה של הממשלה בניהול הכלכלה היא מדהימה ומדאיגה מאוד.

 

לדברי לין, "בתקופה זו, כשצריך לאפשר למגזר העסקי לחדש את פעילותו ולהתמקד ביצירת מקומות עבודה מחדש, הממשלה לא בולמת יוזמות מיותרות שמשמעותן האמיתית היא הכבדה נוספת, וללא כל הצדקה, על המגזר העסקי – דווקא בתקופה קשה זו".

 

"במקום לבלום את מגמת הרגולציה, להקפיא כל רגולציה חדשה ולבצע את החלטת הממשלה 2118 להפחתת נטל הרגולציה ב-25%, עושים היום דווקא ההפך: מעבירים דרישות לסמל כשרות חדש, שיגרור עלויות נוספות, השמדת מלאי והתייקרות מחירי המוצרים מחד; ומאידך יגרום להקטנת התחרות ומניעת כניסתם של מוצרים רבים לארץ בשל סירוב של היצרנים בחו"ל להטביע את סמל מדינת ישראל על גבי המוצרים".

 

"במקום לבלום את שטף חוקי העבודה החדשים, שמשמעותם עוד ועוד הכבדות על המעסיקים, וזאת לאחר שמתחילת המאה כבר הועברו לא פחות מ-200 תיקוני חקיקה משמעותיים המשפרים את זכויות העובדים; מעבירים כיום בלהט רב חוק עבודה חדש שמשמעותו רמיסת זכויות המעסיקים, חובתם לפרסם בפומבי את מדיניות השכר שלהם וחובה נוספת חמורה לא פחות – לבצע חתכים ומדדים של שכבות שכר בתוך הארגון ולמסור אותן לידי כל עובדת ועובד, ובכך להתסיס באופן תמידי את יחסי העבודה בתוך הארגון עצמו".

 

לין אמר כי זה עצוב ומדאיג מאוד שאין מדיניות ממשלה כללית ומחייבת המציבה לעצמה יעד מרכזי ברור של צמצום ממדי האבטלה, ושעל פיה גם רותמת את עבודת הקואליציה כולה.

 

מצ"ב הודעה מלאה לעיתונות

הנושא בתקשורת 

נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל בשיתוף כלכליסט 

ועידת עסקים נלחמים באבטלה: ראשי המשק מציגים - כך נבטיח את יציבות הכלכלה

למידע נוסף בתחום זה