נשיא האיגוד לרוה"מ ושר האוצר: ההחלטה להזרים 6 מיליארד ש"ח לציבור לא מעודדת צריכה פרטית, אם ממשיכים לעודד את הציבור לרכוש מוצרים מספקים זרים בייבוא אישי

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, אמר (16.7.2020) בתגובה להחלטת ראש הממשלה ושר האוצר אמש להזרים 6 מיליארד ₪ לציבור לצורך הגברת הצריכה הפרטית כי זהו מהלך והיפוכו בנשימה אחת. "אי אפשר לעודד צריכה פרטית בישראל, אם ממשיכים לעודד באופן האקטיבי ביותר את הציבור שלא לעשות את קניותיו בישראל אלא מספקים זרים בחו"ל."

לדבריו,

  • אסור לממשלה להפלות לרעה את המגזר העסקי לעומת ספקי חוץ.
  • עלינו לשאוף ליצור מקומות עבודה בישראל ולא בחו"ל.
  • אם הממשלה רוצה להשתמש בפטור ממע"מ כדי להוריד מחירים, אז נכון להעניק אותו פטור ממע"מ במכירות מקומיות ואפילו עדיף לפטור ממע"מ צריכת חשמל, מים, מזון ותרופות.
  • ביטול פטור ממס לחלק מהציבור אין משמעותו העלאת מסים. ההיפך הוא הנכון. זוהי הקלת נטל המס על כלל הציבור.
  • האיחוד האירופי כבר קיבל החלטה לבטל כליל את הפטור ממע"מ בייבוא אישי. עלינו ללכת בעקבותיו.

 

לקראת הדיון בישיבת הממשלה על תכנית המענקים, אמר נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, כי הזרמת 6 מיליארד ₪ לעידוד הצריכה הפרטית על מנת לייצר מקומות עבודה בישראל, נדונה לכישלון. "אי אפשר לבצע עבודה בלתי שלמה. האם כל כך קשה להבין מדוע צרכנים לא ירצו לקנות בישראל, אם בהזמנה של ייבוא אישי מחו"ל הם פטורים מתשלום מע"מ?"

 

לדברי לין, "כבר היום היקף הרכישות בייבוא אישי מספקים זרים בפטור מתשלום מע"מ, הגיע לסכום אדיר של 20 מיליארד ₪ בשנה. הממשלה מעודדת את הצרכנים הישראלים לא לרכוש את מוצריהם בישראל. הזרמה של 6 מיליארד ₪ לא תגביר את הצריכה הפרטית, מאחר וחלק גדול מסכום זה יזרום לספקי חוץ ויתרום ליצירת מקומות עבודה בחו"ל."

 

"נוצר מצב אבסורדי. מצד אחד ראש הממשלה ושר האוצר רוצים להעניק לציבור 6 מיליארד ₪ לצורך הגדלת הצריכה הפרטית בישראל, ומצד שני מוזרמים לחו"ל 20 מיליארד ₪ בשנה, כתוצאה ממדיניות מכוונת של הממשלה המעודדת את הציבור לרכוש מספקים זרים. כוח הקנייה שבידי הציבור הישראלי ימשיך לזרום החוצה, כל עוד האפליה המשמעותית לרעת המגזר העסקי, ולטובת ספקי החוץ, תמשיך להתקיים."

 

"על ראש הממשלה ושר האוצר לנקוט באחד משני הצעדים: או להעניק את מלוא הפטור ממע"מ לרכישות מקומיות עד לסכום של 75$ או לבטל את הפטור ממע"מ בייבוא אישי.

 

"רק כך אפשר יהיה ליצור תחרות אמיתית בתנאים שווים, בין המגזר העסקי המקומי לבין ספקי החוץ, ולהפסיק להפלות לרעה את המגזר העסקי שלנו. כל עוד לא ינקטו אחד משני הצעדים הללו, נמשיך להזרים את הצריכה הפרטית שלנו לחו"ל וליצור מקומות עבודה בחו"ל, ולא בישראל."

 

מצ"ב ההודעה המלאה

מצ"ב הודעה לעיתונות מיום 19.7.2020

למידע נוסף בתחום זה