נשיא האיגוד לראש הממשלה: רק תכנית לאומית מקיפה ויסודית תאפשר התמודדות רצינית עם בעיית האבטלה, כתוצאה ממשבר הקורונה

נשיא איגוד לשכות המסחר שיגר (23.6.2020) מכתב בהול לראש הממשלה, בו מדגיש, כי רק תכנית לאומית מקיפה ויסודית תאפשר התמודדות רצינית עם בעיית האבטלה, כתוצאה ממשבר הקורונה.

 

לדברי לין, "הבעיה המרכזית כיום של המשק והחברה הינה ממדי האבטלה חסרי התקדים, שנגרמו כתוצאה ממשבר הקורונה. אפילו אם המשק יחזור למלוא פעילותו ברמת האבטלה הכרונית, עדיין תתווסף אבטלה מבנית חדשה בהיקף שאפשר להעריכו ב- 200 אלף עובדות ועובדים".

 

כמו כן הדגיש, כי יש להביא בחשבון שני שינויים מבניים המייצרים מצב חדש במשק: הראשון, כ 30-40 אלף עסקים לא יוכלו לחזור לפעילות; זאת בנוסף להיקף סגירת עסקים כרוני של כ- 40 אלף עסקים בממוצע בשנה. השני, המשק חווה תהליך התייעלות כפוי אשר בדרך כלל לא ניתן לביצוע. הרבה מאוד מעסיקים נוכחו שהם יכולים להגיע לאותן תוצאות עסקיות בפחות כוח אדם.

 

מסיבות אלה, מציע לין לראש הממשלה להתחיל כבר עתה בעיצוב תכנית כלל לאומית בשיתוף משרדי האוצר, הכלכלה והעבודה, יחד עם ארגוני המעסיקים וארגוני העובדים, שיעדה המרכזי הינו צמצום ממדי האבטלה. לדעת לין, התכנית חייבת להיות מושתתת על מספר נדבכים שיאפשרו ליצור מקומות עבודה:

  • ניתוב כוח הקניה הצרכני למגזר המקומי שיאפשר לעסקים לחזור לרמת הפעילות העסקית טרם משבר הקורונה.
  • מתן מענה לענפים בהם קיים מחסור של בעלי מקצוע והכשרת עובדים בהתאמה. לדוגמא, 10,000 נהגי משאיות חדשים, ובעלי מקצוע בבתי המלאכה והתעשייה.
  • יצירת מקומות עבודה חדשים.

 

"כל אלה יאפשרו להגדיל את התוצר באותו היקף של כח אדם טרום המשבר. המשק יגדל באותה מצבת עובדים. התכנית תאפשר יצירת מקומות עבודה חדשים בהיקף של 200 אלף, תהווה הזדמנות משמעותית לעליית מדרגה של כלכלת ישראל ותזניק את המשק קדימה", סיכם לין את מכתבו לראש הממשלה.

 

הנושא בעיתונות

עו"ד אוריאל לין - נשיא איגוד לשכות המסחר | ראיון באולפן ווינט | 25.6.2020

מצ"ב ההודעה המלאה

קבצים מצורפים

למידע נוסף בתחום זה