נשיא איגוד לשכות המסחר לשר האוצר: קבע כבר עכשיו כי המענק בסך 7,500 ₪ יינתן למעסיקים החל מה-1 במאי ולא מתחילת יוני

 

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בפנייתו לשר האוצר, מציע לקבוע כי עסק שלא הוציא עובדים לחל"ת ומחזור עסקיו ירד בלמעלה מ 25% יקבל פיצוי על הנזקים.

 

לדברי לין, "יש לבצע כבר עכשיו שני שינויים חשובים בתכנית לעידוד השבת עובדים למקומות העבודה, קודם הבאתה לממשלה ולכנסת. שינויים אלה יתנו חיזוק ותנופה לתכנית המוצעת, ויתאימו לכלל המגזר העסקי הפרטי, מכל ענפי המשק". כך עולה מפנייה דחופה ששיגר הבוקר נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין אל שר האוצר חה"כ ישראל כץ.

 

השינויים אותם מציע לבצע:

  1. המענק בסך 7,500 ₪ יינתן למעסיקים שהשיבו עובדים החל מה-1 למאי שנה זו ולא החל מ-1 ליוני כפי שמוצע.
    "תיקון זה נחוץ גם בצד ההגינות וגם בצד הענייני. הרבה מעסיקים עשו מאמצים להחזיר עובדים מחל"ת כבר מתחילת מאי. הם עשו זאת גם על בסיס ציפייה מוצדקת שהם יזכו בסיוע שיינתן לאחר שיקבע. יתר על כן, מאוד לא רצוי להניע מעסיקים לתמרן במועד השבת עובדים בין מאי לתחילת יוני."
  2. עסק שלא הוציא עובדים לחל"ת ומחזור עסקיו ירד מלמעלה מ 25% יקבל פיצוי על הנזקים לעסקו. תיקון זה נחוץ על מנת שלא ייווצר מצב שבו מעסיקים ששמרו על העובדים גם כאשר היו ירידות במחזור העסקים ונגרמו להם נזקים לא יזכו בפיצוי המגיע להם.


לין הוסיף כי על מנת להשיג את התכלית המרכזית של השבת עובדים, יש לשלב בנוסף 5 צעדים שאינם בעלי אופי תקציבי, אבל ישנו את התנאים על פיהם אמור לתפקד המשק עד סוף שנת 2020. השבת העובדים תהיה מותנית לא רק בסיוע כספי אלא גם ביצירת תנאים שיאפשרו צמיחה מואצת.

 

צעדים אלה כוללים: שיפור מצב הנזילות של העסקים האמצעות שינויים במבנה תפקוד של מערכת המיסים; הורדה מסיבית של נטל הרגולציה על-פי החלטות הממשלה; הורדת נטל המס לחברות לרמה של 20%; ניתוב הצריכה הפרטית בישראל לשוק המקומי; הימנעות מחקיקת חוקי עבודה חדשים המטילים עומס על המעסיקים עד לסוף 2020.

 

מצ"ב מכתב ששוגר לשר האוצר

האזינו לראיון של נשיא איגוד לשכות המסחר בגלי צה"ל מיום 26.5.2020

למידע נוסף בתחום זה