יום העצמאות ה 72 של מדינת ישראל - כל הארץ דגלים דגלים?

לראשונה ירידה דרמטית של כ 35% במכירות דגלים


יום העצמאות השנה הוא ללא ספק המיוחד ביותר מאז קום המדינה. זו הפעם הראשונה שחלה ירידה בכמות ההזמנות של דגלים. מדובר בירידה דרמטית של כ 35% במכירות של תרנים דגלים וקישוטי יום העצמאות. היקף מחזורי המכירות יגיע השנה לכ 9.5 מיליון שקלים לעומת 15 מיליון שקלים בשנה שעברה.

 

כך מסר היום הווקסילוג (חוקר הדגלים) אבי מרום מילברגר מענף הטקסטיל באיגוד לשכות המסחר, מוותיקי יצרני ויצואני התרנים והדגלים בארץ ויו"ר מפעלי מרום אפ.ג'י.פי יצור יבוא ושיווק בע"מ. מרום עוסק בתחום זה 39 שנים.

 

לדברי מרום, "מידי שנה יש עלייה של כ 20% בהזמנות דגלים, אך השנה לאור וירוס הקורונה והירידה בפעילות העסקית חל ירידה משמעותית. ביום העצמאות בשנה שעברה, הונפו 285 אלף דגלים ממינים, גדלים וסוגים שונים. השנה יונפו כ 175 אלף בלבד."

 

"בשבוע שעבר, זמן קצר לפני החג, החלו לזרום הזמנות רבות מהרשויות השונות, מאחר והכספים שנחסכו מתשלום לאומני במה הופנו לקישוט יתר של רחובות הערים, אומר מרום ומוסיף כי , "גם בקרב אזרחים רבים חלה התעוררות של פטריוטיות כמו בזמן מלחמה כשהפעם האויב הוא שונה לחלוטין – וירוס הקורונה. האויב החדש שינה גם את אופי הקישוט והדגלים, אם בעבר לצד דגלי הלאום ודגלי הרשויות המקומיות בישובים רבים, בעיקר בפריפריות, נהגו לתלות גם דגלים ובעיקר שרשראות דגלים של חילות צה״ל, השנה מניפים את הדגלים של הלוחמים החדשים - הדגלים הלבנים אדומים של מד״א ודגלי משטרת ישראל כהצדעה לכוחות הבריאות והשיטור".

 

מרום מציין כי חלה ירידה דרמטית של 95% בהזמנות של בתי מלון . לעומת זאת, הרבה חברות לא חילקו מתנות לחג פסח השנה לאור המשבר וסגירת העסקים, וכעת עם תחילת החזרה לפעילות הן מעניקות שי לעובדיהן ליום העצמאות, הכולל מארז דגלים ושמנים דוגמת שמן זית.


לגבי הזמנות דגלים מחו"ל, מציין מרום כי חלב ירידה בהזמנות מחו"ל מתומכי ישראל בכלל ומארה"ב בפרט במתבטאת ב 50%. כאשר אחת מההזמנות הבודדות שהתקבלו השנה מחו"ל מהקהילות היהודיות היתה של הדגל הגדול ביותר שנתפר השנה - 28 X 15 מטר כלומר 420 מ"ר.

 

מרום מציג 3 חידושים שחלו השנה בתחום:

  1. מסכות מגן עם הדפסת דגל הלאום עליהן , ובחלקן גם סיסמאות כגון 'ביחד ננצח את הקורונה' ו/או עם סמל הארגון או מקום העבודה. עד כה נמכרו כ 25,000 מסכות מסוג זה אך צבר ההזמנות הולך וגובר כל הזמן.
  2. הזמנת כמויות גדולות והולכות של דגלי מחאה שחורים לצד דגלים אדומים, ככול הנראה לקראת הפגנות ה1 במאי.
  3. כיסויים לגב מושב הניתנים להחלפה בכדי להימנע ממגע. היקף ההזמנות החל וכבר ניתן לראות עליה מתגברת והתעניינות בנושא.

 

מצ"ב הודעה מלאה

קבצים מצורפים

למידע נוסף בתחום זה