הממשלה חייבת לתת לעסקים פיצוי אמיתי ולהזרים כבר היום 43 מיליארד ₪

האיש השמן של נתניהו חייב לקצץ במידי 20% ולהעביר לאיש הרזה 43 מיליארד ש"ח עוד היום, אחרת האיש הרזה לא יוכל לשאת על כתפיו את השמן

 

עו"ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר, קבע שעל הממשלה להזרים כבר היום 43 מיליארד ₪ למגזר העסקי, שכן זהו הפסד הפדיון של כל המגזר העסקי כתוצאה ממשבר הקורונה עד כה. על הממשלה לתת לעסקים פיצוי אמתי וישיר ולא באמצעות מנגנון ההלוואות, אותן צריך להחזיר.

 

לדברי לין, המקור למימון יגיע מקיצוץ רוחבי ומידי של 20% בכל משרדי הממשלה והמגזר הציבורי, פרט למערכת הבריאות. "לא יתכן שבזמן שהמגזר העסקי גוסס, נמצא על סף קריסה ונושא במלוא הנזקים, המגזר הציבורי ממשיך להתנהל כאילו כלום לא קרה, וההוצאה הממשלתית מתנפחת באופן חסר תקדים. בהעדר מנהיגות כלכלית רצינית אין את האומץ לראות במצב כהזדמנות לקצץ ב"שמן" כדי להעביר ל"רזה".

 

אם רוצים שתהיה התאוששות כלכלית והכנסות המדינה יגדלו בעתיד הקרוב, הממשלה צריכה להבין שחייבת להיות שותפות אמת עם מגזר העסקי. מדיניות הממשלה מפלגת את העם לשניים. היא מובילה לשבר חברתי וקודחת את המחאה החברתית הבאה.

 

ניתוח שערך אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר עולה כי הנזק נטו לעסקים במגזר העסקי, לחודשים מרץ אפריל 2020 , עד כה כתוצאה ממשבר הקורונה, נאמד בכ- 43 מיליארד ₪. נתון זה מתייחס לפדיון במגזר העסקי, בניכוי תשומות שנחסכו, ובניכוי הוצאות כח אדם שמרביתו יצא לחל"ת, (לא כולל תעופה).

הענפים העסקיים העיקריים שנפגעו עד כה כתוצאה ממשבר הקורונה בשיעורים של מעל 80% הן בכמות העסקים והן ברמת הירידה בפדיון הם מסחר סיטונאי וקמעונאי (non food), שירותי אוכל ואירוח, ענפי התיירות, שירותים כלליים, (פיננסים וביטוח, ניהול, תמיכה, אמנות בידור ופנאי, טכניים וכו). שאר העסקים במגזר העסקי נפגעו אף הם אך בשיעורים נמוכים יותר, העומדים על בין 15% ל 50%. (לא כולל תעופה).

 

האזינו לראיון של נשיא איגוד לשכות המסחר עם יורם מוקדי בתכנית "חותמים שבוע" ברדיו 100 FM

 

מצ"ב הודעה מלאה

קבצים מצורפים

למידע נוסף בתחום זה