ראשי ארגוני מעסיקים בדרישה לשר האוצר: השווה את המע"מ ברכישות מקוונות בישראל לרכישות מקוונות מספקים בחו"ל

שלושת ראשי ארגוני מעסיקים בדרישה אולטימטיבית לשר האוצר: השווה את המע"מ ברכישות מקוונות בישראל לרכישות מקוונות מספקים בחו"ל


שלושת הנשיאים-יוסי אלקובי, נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה, עו"ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר, ורועי כהן נשיא לה"ב–לשכת העצמאים, המייצגים את מרבית המגזר העסקי בישראל – קמעונאים, יצרני מוצרי צריכה לשוק המקומי ועצמאים, פנו בדרישה אולטימטיבית אל שר האוצר כי יפעל בדחיפות בתוקף סמכותו לייצר שוויון במיסוי בין רכישות און ליין מספקים בישראל לבין רכישות און ליין מספקים בחו"ל.

 

כידוע, עקב המצב, הצטמצמו מאד המכירות הפיזיות בישראל. לעומת זאת גברו הרכישות מאתרי האינטרנט של הספקים בארץ. מי שמזמין מוצר בייבוא אישי מקוון מספקים בחו"ל פטור מלשלם מע"מ בשיעור של 17%; בעוד מי שקונה את אותו מוצר ברכישה מקוונת מספק מקומי משלם את מלוא המע"מ.

 

לטענת שלושת ראשי הארגונים, זוהי אפליה חמורה לרעה של כל מי שמייצר או מוכר מוצרי צריכה לשוק המקומי. די בכך כיום שהמגזר העסקי צריך כיום להתמודד עם אחד המשברים החמורים ביותר מאז קום המדינה ואתם עוד ממשיכים להפלותו לרעב לעומת ספקי חוץ טענו השלושה.

 

בעקבות דברי ראש הממשלה (6.4.2020) לקנות תוצרת הארץ ומעסקים ישראליים, עו"ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר בשאלה נוקבת וישירה לראש הממשלה: "איך אתה מבקש מהציבור בישראל לרכוש את תוצרת הארץ בעוד הממשלה שלך עושה כל מה שאפשר כדי לעודד את הציבור שלא לקנות את תוצרת ארץ אלא לרכוש את המוצרים דווקא מספקי חוץ? לצפייה הסרטון פנייה לחצו כאן.

מצ"ב המכתב המלא

קבצים מצורפים

למידע נוסף בתחום זה