מצב חירום במגזר הקמעונאי עקב התפשטות הקורונה

נשיא איגוד לשכות המסחר בדיון חירום אצל שר הכלכלה: משרד האוצר טרם הפנים את חומרת הבעיה והוא הולך בקו שיכול לגרום נזק חמור למשק; יש להיערך להפעלת שורה של צעדים כדי למנוע מצב של קריסת עסקים מחמת התפשטות הקורונה.

משרד האוצר טרם הפנים את חומרת הבעיה והוא הולך בקו שיכול לגרום נזק חמור למשק ; יש להיערך להפעלת שורה של צעדים כדי למנוע מצב של קריסת עסקים מחמת התפשטות הקורונה. לין חשף את הנתונים השליליים: במגזר הקמעונאי (חוץ מרשתות המזון), מדווחים על ירידות של למעלה מ 30% במחזור

 

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר (8.3.2020) בישיבת חירום שהתקיימה אצל שר הכלכלה חה"כ אלי כהן ומנכ"ל משרד הכלכלה שי רינסקי, כי במגזר הקמעונאי (חוץ מרשתות המזון), מדווחים על ירידות של למעלה מ 30% במחזור, על כן, יש להיערך להפעלת שורה של צעדים כדי למנוע מצב של קריסת עסקים מחמת התפשטות נגיף הקורונה.

 

לדברי לין, "משרד האוצר טרם הפנים את חומרת הבעיה והוא הולך בקו שיכול לגרום נזק חמור למשק. על משרד האוצר כבר היום להכין את נוסחת הפיצוי ההולמת ולקבוע בדומה לאיטליה, שכל עסק שהמחזור שלו ירד למעלה מ-25% בשני חודשי הפעילות האחרונים, יזכה לפיצוי מידי על הירידה במחזור וברווחים. "בנוסף לכך, אמר לין כי "צריך כבר עתה להיערך לדחיית תשלומי מסים ובעיקר מקדמות מס הכנסה, מאחר שהדבר הפוגע הכי קשה בעסק זה הירידה בתזרים המזומנים".

 

עוד ציין, כי באשר להנחיות משרד הבריאות כי ישראלים שחוזרים ממגוון מדינות ישהו 14 יום בתנאי בידוד, "יש לקבוע עקרון פשוט, החל מתאריך 1.3.2020 , על פיו עובד היוצא לחו"ל מרצונו החופשי, למדינה שהוכרזה כמחייבת בידוד, יישא בעלויות ימים אלה על חשבון ימי החופש שלו. ואילו כאשר המעסיק שולח עובד לחו"ל, העלות תהיה על חשבון המעסיק". כמו כן, לדבריו, יש לאמץ את ההצעה של נשיא לה"ב רועי כהן, לפיה עסקים שהיקף פעילותם צנח דרמטית יוכלו לשחרר עובדים באופן זמני, ללא כל הליכי שימוע על בסיס של חל"ת – חופשה ללא תשלום.

 

מצ"ב הודעה מלאה לעיתונות

קבצים מצורפים

למידע נוסף בתחום זה