ישיבת נשיאות של איגוד לשכות המסחר עם חה"כ אביגדור ליברמן יו"ר ישראל ביתנו

חה"כ אביגדור ליברמן יו"ר ישראל ביתנו בישיבת נשיאות של איגוד לשכות המסחר (25.2.2020), החלטנו אסטרטגית שלא יהיו בחירות רביעיות. נוכח המשבר הכפול- הביטחוני והכלכלי, נפעל להקמת ממשלת אחדות ציונית וליברלית

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר פתח את הישיבה בהצגת מבנה המשק ותרומת מגזר המסחר והשירותים לצמיחת המשק ולכלכלה. עברנו שינוי דרמטי ב-20 השנים האחרונות. אנו תומכים בתעשייה מאוד אך יש להבין מה מתרחש בתחום התעסוקה. התעשייה יוצרת 420,000 מקומות עבודה, שעה שמגזר המסחר והשירותים, אותו הלשכה מייצגת, יוצר 1.84 מיליון מקומות עבודה. ב-2019 יצוא השירותים עבר את יצוא הסחורות. "לשכת המסחר אינה גוף פוליטי. הלשכה אוחזת בראיה כלכלית חזקה ומוצקה, אך אינה מזדהה עם מפלגה כזו או אחרת. סיעת ישראל ביתנו תמכה במגזר העסקי באופן מעשי וענייני יותר מכל סיעה אחרת. בעבר, שיתפנו פעולה בהעברת חוקים למען המגזר העסקי, חוק שישפר את היכולת לשפר את היכולת של עסקים קטנים וחוק זכויות הסוכן. חה"כ ליברמן נתן תמיכה לתפיסתנו ולצורך להגן על המעסיקים מול מבול החוקים הפופוליסטים. אנו מתנגדים להעלאת מסים. זהו מהלך של אנטי צמיחה. הוכח כי הפחתת מסים מגדילה את הכנסות המדינה, והכנסות המדינה הינן פועל יוצא של הפעילות הכלכלית ולא של היקף המיסים."

 

חה"כ אביגדור ליברמן יו"ר ישראל ביתנו, החלטנו אסטרטגית שלא יהיו בחירות רביעיות. נוכח המשבר הכפול- הביטחוני והכלכלי, נפעל להקמת ממשלת אחדות ציונית וליברלית, ללא הרשימה המשותפת, ש"ס ויהדות התורה. אנחנו מנענו פעמיים הקמת ממשלת הלכה בתמורה לחסינות. אנו בעד מדינה יהודית ונגד מדינת הלכה. לדבריו , אנו מייצגים את המיעוט הכי מקופח , אלה שמשרתים בצבא, עושים מילואים ומשלמים מסים. אנו בעד משק חופשי ותחרותי. המגזר העסקי הוא הקטר של הכלכלה בכל מדינה, עקרון של בלי רווחים אין רווחה. אני מאמין שפתיחת עסקים בשבת ונסיעה ציבורית בשבת יש להעביר לשלטון המקומי שיקבע בהתאם לצביון של האוכלוסייה באותה עיר.

לדבריו, חלק מהמצע הכלכלי של המפלגות מכיל מצע שדומה לצפון קוריאה, של לקיחה מהעשירים ונתינה לעניים. מדובר בטירוף מוחלט. אנו נמצאים במצב לא פשוט. אנו בגירעון של 55 מיליארד ₪, ולהערכתי הוא יגדל עוד. התחייבות של הממשלה למשרדי הממשלה וגופים נוספים נאמדים בסכום של 30 מיליארד ₪- ולכן יש להבין שהאתגר הכלכלי מיד אחרי הבחירות יהיה מהותי מאוד. עוד שני אתגרים כלכליים שעומדים לפתחנו, ומפלגת ישראל ביתנו רואה בהם אתגרים שבלי להתגבר עליהם לא נוכל להמשיך הלאה: הראשון, ברמת המאקרו כלכלה, הפריון מטריד. במקום לצמצם את הפער בפריון בין ישראל למדינות מפותחות הוא גדל- בשל היעדר השקעה בתשתיות, והשני, בריחת המוחות ממדינת ישראל, בשילוב בריחה של רופאים ואחיות. אם אנו לא נדאג ליצור תנאים יותר טובים בהתחשב בכפר גלובלי, אנשים שיש להם מקצוע עם ביקוש יברחו מהמדינה. גם פה עלינו להתאים את עצמנו למצב של תחרות גלובלית ולהציע תנאים טובים יותר. הגבולות פתוחים, והתחרות על כוח אדם איכותי היא גלובלית, לכל בעל מקצוע שיש לו ביקוש בשווקי העולם.

 

עוד סוכם בישיבה כי לשכת המסחר תעביר למפלגת ישראל ביתנו נייר עבודה מקיף היכן ניתן לצמצם בביורוקרטיה וברגולציה כדי להקל על הפעילות העסקית ולהסיר חסמים.


בישיבה השתתפו בין היתר: ישראלה שטיר, יוסי ויליגר, אמנון דותן, מדונה חובל, רועי רוזנק, מארק כצלנסון, מנשה כהן, מוני בר, גדעון רייס, רוני רוטמן, ועוד.

 

לצפייה בשידור חי בעמוד הפייסבוק של לשכת המסחר לחצו כאן

צילום: ביאה בר קלוש ומיכאל לוריה

למידע נוסף בתחום זה