נשיא איגוד לשכות המסחר למנהל רשות המסים - אסור להפוך את כל עובדי המגזר העסקי לפקידים של רשות המיסים

רשות המסים מתכוונת לחייב אישור מוקדם בפעילות בין עוסקים כאשר סכום העסקה עולה על 5,000 ₪. הדרישה לקבלת אישור מוקדם לביצוע עסקה, ולא משנה באיזו דרך ובאיזה סכום, פסולה מיסודה ואינה יכולה לעמוד במבחן החוק וגם במבחן המציאות. כבר היום, תפוקות העבודה המושקעות על-ידי המגזר העסקי לגביית מס אמת הן אדירות. לא נרצה להגיע למצב שההשקעה של המגזר העסקי תעלה על המושקע על-ידי רשות המיסים בקידום המטרה של מס אמת.

 

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה (19.2.2020) אל ערן יעקב מנהל רשות המסים, כדי לסכל את כוונת הרשות לחייב אישור מוקדם, בפעילות בין עוסקים או אחרים, בהם אפשר לקזז תשלומי מע"מ, כאשר סכום העסקה עולה על 5,000 ₪. לין שכיהן בעבר בתפקיד הממונה על הכנסות המדינה, ציין כי "כבר היום המגזר העסקי משקיע עבודה רבה בשיפור המערכת לגביית מס אמת. תפוקות העבודה המושקעות בנושא זה על-ידי המגזר העסקי הן אדירות - בנקים, מנהלי תיקים, עוסקים למיניהם ועוד."

על כן, לדבריו, "רשות המיסים חייבת להתמודד עם השגת המטרות שהציבה לא בדרך הנוחה של הטלת עוד ועוד עול על המגזר העסקי, מלווה בסנקציות על אי ביצוע. לא נרצה להגיע למצב שמה שמשקיע המגזר העסקי יעלה על המושקע על-ידי רשות המיסים עצמה, בקידום למטרה של מס אמת."

 

האזינו לראיון של נשיא לשכת המסחר בתוכנית "שוק חופשי" רדיו תל אביב (102) עם רועי כ"ץ, בכוונת רשות המסים לחייב קבלת אישור מקדים לכל חשבונית עסקה בגובה 5000 שקלים.

 

מצ"ב ההודעה המלאה

למידע נוסף בתחום זה