תחזית איגוד לשכות המסחר: ירידה של 2,900 מועסקים בענפי המסחר כתוצאה מהתחרות בייבוא האישי

שנת 2019 צפויה להסתיים עם עלייה כוללת של כ- 1.4% במספר המועסקים במשק, שמשמעותה גידול של 51.5 אלף מקומות עבודה, בהשוואה לשנת 2018. סך המועסקים במשק בשנת 2018 יסתכם ב- 3.85 מיליון. כך עולה מתחזית אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר, על בסיס נתוני הלמ"ס בניכוי עונתיות.

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ברך על השינוי החיובי במבנה התעסוקה במשק: גידול מהיר יותר של מספר המועסקים במגזר העסקי לעומת קצב גידול נמוך יותר במגזר הציבורי. יחד עם זאת, מדאיגה הירידה במספר המועסקים במגזר התעשייה.

בהתייחסו לירידה של כ 2,900 מועסקים בענפי המסחר, לאחר שבתקופה האחרונה נסגרו מספר רשתות קמעונאיות ואלו שלא נסגרו צמצמו פעילות, ציין לין כי זוהי סנונית ראשונה. אם שר האוצר ושר הכלכלה לא יתעשתו ויבטלו את האפליה החמורה נגד הקמעונאים והיצרנים לשוק המקומי, לעומת הייבוא האישי מספקים זרים בחו"ל, אנו נחזה בירידה נוספת במספר המועסקים בענפי המסחר בשנה הבאה.

 

עיקר הגידול בענפי השירותים, עם עלייה של 3.2%, שהם 43,200 מועסקים: כתוצאה מגידול מסיבי בענף השירותים המקצועיים המדעיים והטכניים, בענף המידע והתקשורת ובענפי שירותי האירוח והאוכל. בענף הבינוי צפי לעליה של כ- 3.8%, שהם 7,500 מועסקים. במגזר התעשייה צפויה ירידה של כ 2.7%, שהם 11,500 מועסקים.

 

לקריאה מלאה מצ"ב הודעה לעיתונות

 

 

למידע נוסף בתחום זה