ביקורת חריפה של נשיא איגוד לשכות המסחר על מדיניות השרים הכלכליים בכנס קמעונאות של דה מרקר

נשיא איגוד לשכות המסחר בכנס קמעונאות: "בחסות הממשלה מתבצעת תנועת מלקחיים של הריסת המגזר הקמעונאי. הגיעה השעה להפסיק את הפופוליזם ולבטל את הפטור ממע"מ ברכישות אונליין"

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, העביר הבוקר (18.11.19) בכנס הקמעונאות של דה מרקר אשר התקיים במרכז הכנסים אווניו, ביקורת חריפה על מדיניות השרים הכלכליים, ואמר כי "לא ראיתי ברחבי העולם ממשלות שפועלות במודע ובמכוון להרוס את המגזר העסקי שלהן, אבל זה מה שקורה היום במדינת ישראל".

לין ציין כי בכלכלה של מדינה איזשהי אין דבר חשוב יותר מיצירת מקומות עבודה, והדגיש כי מי שמייצר היום מקומות עבודה במדינת ישראל זהו מגזר המסחר והשירותים.

לדברי לין, "מדינת ישראל מחלקת תמריצים לתושביה כדי שלא יבצעו את הקניות שלה כאן בישראל, וכדי שיתעלו את כוח הקנייה שלהם לספקי חוץ - זו התוצאה של הפטור ממע"מ עד 75 דולר. גם אלו המייצרים מוצרי צריכה לשוק המקומי נפגעים." לין הדגיש גם כי "המגזר העסקי זה לא רק הקניונים אלא גם עשרות אלפי חנויות הרחוב, שכל אחת מהן מפרנסת משפחה ונבנית בעמל של עשרות שנים, בעוד המדינה מאפשרת להרוס אותן. הם משלמים את מלוא המסים, לא מקבלים מאומה מהמדינה ומייצרים מקומות עבודה – אבל מופעלת נגדם אפליה נבזית. האפליה היא לא רק במיסוי, אלא גם בדרישות רגולציה וחוקיות יבוא. על כן, מדובר באפליה מסיבית ולא שולית".

"אני סבור שזו מצב שבו הפופוליזם, השיקולים הפוליטיים וחוסר הראייה לטווח ארוך חוגגים. אנו לא מעניקים פטור ממע"מ על צריכת מים, תרופות או מזון, חוץ מירקות ופירות; אך אנו כן מעניקים פטור ממע"מ לרכישות ביבוא אישי ברכישות של מוצרים שונים כמו אופנה וג'אדטים? איפה היושר וההגינות? להכניס במודע את המגזר לתחרות בלתי הוגנת?" שאל לין.
"ביטול פטורים ממס," הסביר לין, אשר כיהן בזמנו גם בתפקיד הממונה על הכנסות המדינה, "אינו העלאת מסים. זהו ביטול פריבילגיה לחלק מהציבור, המאפשר את הורדת נטל המיסוי לכלל הציבור. ביטול פטורים ממס הינה הדרך הנכונה להגדיל את הכנסות המדינה".

"מע"מ הוא לא הדרך לתת תמריצים. זהו מס שחל על כל דבר, והוא שליש מהכנסות המדינה. אנו לא יכולים להרשות לעצמו לוותר על ההכנסות ממסים. הגיע הזמן שממשלת ישראל תנהג באחריות ובאומץ, חובה להפסיק את האפליה הזו שאין לה תקדים. אם לא יבטלו אותה ומהר – מעצבי המדיניות יישאו באחריות".

צילום: עופר וקנין

רצ"ב ההודעה המלאה

 

למידע נוסף בתחום זה