נשיאי הארגונים העסקיים החליטו על שיתוף פעולה מלא לביטול הפטור ממע"מ בייבוא אישי

נוכח גרירת הרגליים בכל הקשור להקמת ממשלה חדשה, והטיפול בביטול הפטור ממס ערך מוסף, החליטו נשיאי הארגונים העסקיים הגדולים בישראל, יוסי אלקובי, נשיא התאחדות בעלי המלאכה; עו"ד רועי כהן, נשיא לה"ב; ועו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, לשתף פעולה באופן מלא על מנת להניע את רשויות המדינה לבטל את הפטור האמור, ללא דיחוי נוסף.

נשיאי הארגונים העסקיים הדגישו כי פטור זה בנוי על שגיאה חמורה שיש לתקנה. לדבריהם, "מס הערך המוסף בישראל הוא במהותו מס אוניברסלי החל בשיעור אחיד על כל מוצר ושירות.

הוא לא נועד על מנת להעניק פטורים סלקטיביים מעבר למה שהונהג עד היום. אין שום הגיון במתן פטור בייבוא אישי בעוד שתושבים משלמים את מלוא 17% מע"מ על כל רכישה של מוצר או שירות בישראל, כולל רכישת מזון וציוד ושירותים רפואיים".

על פי בדיקת האגפים הכלכליים של הארגונים העסקיים, כתוצאה מאפליה זו נגרמים כיום נזקים ל-75,000 עסקים בישראל, יצרנים וקמעונאים, ההולכים וגדלים.
שלושת הנשיאים הדגישו שלא יתכן כי מחמת חוסר יכולת להקים ממשלה בישראל אנו נפגע במקורות ההכנסה של לא פחות מחצי מיליון עובדות ועובדים המפרנסים משפחות בהיקף של 2 מיליון איש. "גם ההשפעה על תקציב המדינה היא הרסנית. בעוד הממשלה מתלבטת איך לממן הוצאות בטחון חיוניות, העיוות יותר הפסד בהכנסות המדינה שכבר הגיע לכ-1.5 מיליארד ₪, והוא ממשיך ועולה".

 

מצ"ב הודעה מצורפת

למידע נוסף בתחום זה