לשכת המסחר והתעשייה של תאילנד בביקור ראשון בישראל

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, אירח ביום ראשון (23.6.19) משלחת עסקית מתאילנד, בראשות נשיא לשכת המסחר והתעשייה של תאילנד, מר קאלין סראסין Mr. Kalin Sarasin)), המשמש גם יו"ר מועצת הסחר של תאילנד.

זו הפעם הראשונה שמגיעה לישראל משלחת מטעם מועצת הסחר ולשכת המסחר והתעשייה של תאילנד.

מועצת הסחר של תאילנד הוקמה בשנת 1955 כדי לקדם עסקים מקומיים באמצעות יצירת קשרי סחר בינלאומיים, יעוץ עסקי וקידום רגולציה תומכת עסקים, ותחתיה פועלת הלשכה שהוקמה בשנת 1966, ולשכות מסחר מקומיות וזרות.

המשלחת התאילנדית כללה 24 נשות ואנשי עסקים, נציגים מחברות גדולות במשק המקומי ממגוון סקטורים, ביניהם: מזון, חומרי בנייה, טקסטיל וכימיקלים.

במהלך האירוע נחתם הסכם הבנות בין שתי לשכות המסחר  (MOU), לקידום שיתוף הפעולה העסקי למען הגברת הסחר ושיתוף הפעולה העסקי בין שתי המדינות.

 

עו"ד אוריאל לין בירך על הגעת המשלחת לישראל וציין "זהו ביקור היסטורי ראשון של לשכת המסחר והתעשייה של תאילנד בישראל. לשכה זו מהווה עמוד שדרה חזק לקידום של תאילנד הן בשוק המקומי והן בשוק הבינלאומי. כלכלת תאילנד היא הכלכלה ה16 בעולם ונמצאת בתנופת צמיחה. הסחר ההדדי עומד כיום על כ 640 מיליון ₪ ובכוחות משותפים אפשר יהיה לשלש את היקף הסחר בין שתי המדינות. אין ספק כי ישראל תצא נשכרת אם תשקיע יותר מאמצים בפיתוח הסחר וההשקעות עם תאילנד." לין הביא לידיעת המשלחת התאילנדית את "חוק זכויות המעסיק" פרי יוזמת איגוד לשכות המסחר, וזכה לעניין רב בעולם לאחר שהתקבל ע"י ה-WCF (World Chambers Federation).

 

מר קאלין סראסין הודה על הכנסת האורחים החמה ואמר כי הוא שמח לבוא לישראל ולפגוש את הגוף המקביל להם בישראל. לדבריו, "אני מקווה שהמפגש יניב שיתוף פעולה פורה בין הלשכות. ללשכת המסחר התאילנדית חשוב מאוד להרחיב את שיתופי פעולה עם ישראל והמגזר העסקי בישראל.

 

שגרירת תאילנד בישראל, הגב' פנפרפה וונקויט Ms. Penprapa Vongkvit) ) ציינה "תענוג גדול לפגוש את נציגי המגזר העסקי בישראל ובתאילנד חותמים על מזכר הבנות לשיתוף פעולה אשר יסלול את הדרך ליחסים עסקיים חזקים בין שתי לשכות המסחר. הקהילה העסקית התאילנדית מודעת היטב למוצרים החדשניים ברמה עולמית בישראל, ומוכנה לשתף פעולה עם שותפים ישראלים במסחר ובהשקעות. הממשלה התאילנדית משקיעה בגוש הכלכלי-מזרחי בתשתיות, לוגיסטיקה וענפים אחרים בעלי ערך מוסף גבוה, ותיתן גישה לשוק של יותר מ-600 מיליון צרכנים בתאילנד ובאזור ACMECS הסמוך (כלומר קמבודיה, לאוס, מיאנמר, תאילנד, ווייטנאם) ומדינות אסייתיות אחרות. במקביל, תאילנד מציעה מזון ברמה עולמית, בריאות ומוצרים ביו-רפואיים, תכשיטים, ציוד למכוניות וחלקים, והם מחפשים ללמוד מניסיון ישראל במחקר ופיתוח.

 

מר אמיר שני, סגן נשיא ויו"ר הוועדה הבינלאומית של לשכת המסחר, אמר "משלחת זו מדגימה את הפוטנציאל העמוק הטמון ביחסי הסחר הדו-צדדיים בין ישראל לתאילנד. יש לקוות שביקור זה יסייע ליצור את המציאות של שיתופי פעולה משופרים והזדמנויות עסקיות בין חברות תאילנדיות וישראליות. תאילנד היא אחת הכלכלות המובילות בדרום מזרח אסיה המאופיינת בייצור באיכות גבוהה ובאווירה עסקית ידידותית מאוד לחברות זרות."

 

בנוסף לקחו חלק - מר אדיב ברוך יו"ר מכון היצוא הישראלי, גב' נועה היימן מנהלת מחלקת אסיה-פסיפיק במנהל סחר חוץ, משרד הכלכלה והתעשייה.

 

מניתוח האגף לקשרים בינלאומיים באיגוד לשכות המסחר עולה כי ברבעון הראשון של 2019 היקף הסחר בין ישראל לתאילנד עמד על 222 מיליון דולר, גידול של 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כאשר בשנת 2018 עמד הסחר בין ישראל לתאילנד על כ 644 מיליון דולר, קיטון של 16% לעומת 2017 . עיקר הסחר בתחומי טקסטיל ומוצריו, מתכנות, כימיקלים, מיכון וציוד אלקטרוני, מזון ומשקאות.

 

הייבוא מתאילנד לישראל עמד על 129 מיליון דולר, ורשם גידול של 2% לעומת מקבילו אשתקד, בכל שנת 2018 הייבוא עמד על 409 מיליון דולר . הסקטורים המובילים ליבוא מתאילנד לישראל:

* חלפים לרכב- תאילנד הינה בין המדינות המובילות בעולם לייצור כלי רכב וחלפים לרכב. מיקומה האסטרטגי וכוח העבודה הזול בה, בשילוב עם אוכלוסייה רחבה הדוברת את השפה האנגלית, כל אלה משמשים קרקע פורייה ליצרניות הרכב המובילות להקים מפעלים בשטחה.

* חומרי גלם- ישראל מייבאת מתאילנד חומרי גלם רבים, בניהם: גומי, עץ, פלסטיק, בדים וטקסטיל.

* מוצרי מזון ומשקאות - ישראל מייבאת מתאילנד מוצרי מזון רבים בניהם: אורז, אטריות, רטבים שונים, פירות טרופיים, מוצרי קוקוס ועוד.

קרדיט צילום: יאיר שגיא 

עומדים – סגן יו"ר לשכת המסחר והתעשייה של תאילנד מר איסארה וונגקוסולקיט; יו"ר מכון היצוא הישראלי אדיב ברוך; שגרירת תאילנד בישראל הגב' פנפרפה וונקויט Ms. Penprapa Vongkvit) ); גב' נועה היימן מנהלת מחלקת אסיה-פסיפיק במנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה; סגן נשיא ויו"ר הוועדה הבינלאומית של לשכת המסחר אמיר שני. יושבים - נשיא לשכת המסחר והתעשייה של תאילנד, מר קאלין סראסין Mr. Kalin Sarasin)); נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין.

להזדמנויות עסקיות עם תאילנד לחצו כאן 

 

למידע נוסף בתחום זה