לין ללפיד: חזור בך מהחלטתך לבטל נקודות זיכוי לעובדים הזרים, היוצרת אפליה בלתי הוגנת בינם לבין העובדים הישראליים

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה אמש בדחיפות אל שר האוצר, חה"כ יאיר לפיד, בדרישה כי ישקול בשנית את ביטול נקודות הזיכוי לעובדים הזרים: "ביטול זה מפחית משמעותית את הכנסתם נטו של העובדים הזרים, ויוצר אפליה בלתי הוגנת בינם לבין העובדים הישראליים, בניגוד למגמה הכללית שכבר התבססה".
לדברי לין, "אם מאחורי החלטה זו קיימת חשיבה שהורדת הכנסתם נטו לגידול עלויות העסקתם תעודד מעסיקים להעדיף עובדים מקומיים, הרי שכבר הוכח בעבר שצעדים דוגמת אלה אינם מביאים לשינוי המיוחל".

תקנות מס ההכנסה לעניין נקודות זיכוי לעובדים זרים ייכנסו לתוקף ב-1/1/15, ובהן נקבע כי רק עובדים זרים חוקיים בתחום הסיעוד יזכו לנקודת זכות. כמו כן, עובדות זרות בכל תחום עבודה יזכו ל- 0.5 נקודת זכות. עובד זר שלא בתחום הסיעוד לא יזכה לנקודת זכות, כפי שקיבל עד כה בגובה של כ- 480 ₪ לחודש.

"העובדים הזרים בענף הבניין והחקלאות מצויים כאן לא על שום העדפה של הוזלת עלויות אלא על שום הצורך הבסיסי בהעסקתם, על מנת לאפשר לקיים את המגזר החקלאי ולבנות דירות מגורים בקצב סביר. אנו זקוקים לעובדים זרים מפאת החיוניות המיוחדת ותרומתם החשובה לתפקוד המשק. אין שום סיבה והיגיון מדוע יש לפגוע בהם ואף להעמיס עלויות נוספות על מעסיקיהם".
למידע נוסף בתחום זה