חנה פרי-זן: "הבנקים הם גורם הייעוץ האובייקטיבי היחידי בתחום הפנסיוני, כל השאר הם משווקים"

דבריה של פרי-זן נאמרו בפאנל בנושא עתיד החיסכון הפנסיוני שנערך במסגרת וועידת 2012 ECONOMIX.IL לחיזוק המגזר העסקי בישראל, שעורכת לשכת המסחר ת"א והמרכז.

"הבנקים הם גורם הייעוץ האובייקטיבי היחידי בתחום הפנסיוני, כל השאר הם משווקים ". כך אמרה הבוקר, חנה פרי-זן, משנה למנכ"ל, ממונה על חטיבת נכסי לקוחות בבנק הפועלים, בפאנל בנושא עתיד החיסכון הפנסיוני המתקיים במסגרת וועידת 2012 ECONOMIX.IL לחיזוק המגזר העסקי בישראל, שעורכת לשכת המסחר ת"א והמרכז. לדברי פרי-זן, "יש להבדיל בין יועץ למשווק ולמרות שהייעוץ הפנסיוני הוא אחד הדברים החשובים ביתור בהליך קבלת ההחלטות של החוסכים, הוא לא נגיש דיו לציבור. לדבריה המסלקה הפנסיונית היא תנאי הכרחי להתפתחותו של הייעוץ הבנקאי-פנסיוני זאת מכוון שכל ההליך התפעולי שלאחר הייעוץ הוא הליך מסובך, אולם עד היום ולמרות שעברו כ-7 שנים מוועדת בכר המסלקה עדיין לא קמה.

אורי אלדובי, מנכ"ל משותף קבוצת הלמן אלדובי, "הרגולציה הרגה את תחום בתי ההשקעות והתוצאה היא שלא יהיה חסכון פנסיוני לטווח
הבינוני והארוך. לדבריו ברגולציה הנוכחית עמיתים בעלי תיק השקעה נמוך מ-50,000 ₪ לא יוכלו לקבל ייעוץ מיטבי בשל העלויות הגבוהות ובשל חוסר כדאיות כלכלית. לדבריו קיימת בארץ בעיית חינוך לחיסכון פנסיוני, לדבריו אנשים רבים, גם כאלו עם משכורות של 15,000 ₪ יימצאו עצמם עם פנסיה מזערית של כ-3,000 ₪ בלבד שיצאו לגמלאות. אנשים יגיעו לפת לחם".

רמי דיין, משנה למנכ"ל כלל החטיבה לחיסכון ארוך טווח, "כשהשוק הופך ליותר תחרותי הרגולציה הופכת להיות יותר משמעותית. אנו חיים גם בעולם המסחרי מעבר לרגולטורי. בסופו של יום הצרכנים ישלמו את מחיר העלויות המושתות עלינו. לדבריו במהלך השנים האחרונות סיכוני הפנסיה עברו מרמת המדינה לרמת הלקוח".

מנחם קלי, יו"ר דירקטוריון קבוצת קלי, " עד כה השיח הפנסיוני  דיבר על מחיר בלבד. יש להתחיל בשיח חדש המדבר על ערך. יהיו צרכני מחיר ויהיו צרכני ערך שיהיה מוכנים לשלם יותר. תוך כדי הרפורמה שלחצה על הפחתת דמי העמלות לחברות הביטוח והסוכנים הפנסיונים דאג אגף שוק ההון במשרד האוצר להגדיל את דמי העמלות לבנקים. היכולת לתת שירות ללקוחות מההיבט של סוכן הביטוח יש השקעה מאוד גדולה וזה פועל יוצא של החלפת מקומות עבודה והיום יש נטייה רבה יותר להחליף מקומות עבודה".

למידע נוסף בתחום זה