גלית עיני | סמנכ"לית שיווק, UMI | טורי דעה | 18/01/2017

שיווק- לדור ה 2.0

הר געש מתפרץ ומתוך הלהבות מגיחה שברולט קאמרו , חדשנית מלווה בקריינות מלאת פאתוס. ב-1967 זו היתה הפרסומת של חברת ג'נרל מוטורס, תוך שימוש בשפה ויזואלית, בפס קול ובטקסט הדומים לסדרה החדשנית דאז 'מסע בין כוכבים' שיצאה שנה קודם. הצרכנים נהרו לנקודות המכירה.

מאז העולם השתנה, המכוניות השתנו והצרכנים השתנו והפכו למתוחכמים יותר; אם בעבר היה הצרכן נחשף לפרסומת ומתייעץ עם גורם בסביבתו הקרובה, הרי שבעשור האחרון הנגישות למידע עברה מהפכה של ממש והוסיפה תחנת ביניים בדרך להחלטה על הרכישה.

כיום, הצרכן הממוצע משקיע כששה שבועות בלימוד לקראת רכישת מכונית חדשה, במהלכם הוא קורא, חוקר, ומתייעץ. הלימוד מתבצע בעיקר בשעות הערב, באמצעות המחשב הנייד או הסמארטפון. ובסופו יסומנו כשלושה מותגים ודגמים רלוונטיים, וברוב המקרים הוא ירצה לבדוק את שלושתם. כשיגיע לאולם התצוגה הוא כבר יהיה בקיא, לפחות כמו איש המכירות, ובעיקר בנתונים שחשובים לו באופן אישי, כמו מרחב המושב האחורי, מספר כריות האוויר או נפח תא המטען. עם כל ההכנה המוקדמת, הצרכן מגיע קרוב מאוד להחלטה, ויכולת ההשפעה של איש המכירות קטנה משהיתה לפני עשור.

הדור החדש מכיר בחשיבות המידע ומקבל החלטות בהסתמך על חכמת המונים. אם פעם התייעצו עם הדוד או החבר. היום, פשוט מתייעצים עם גוגל. יחד עם הנגישות למידע, הצרכן של ימינו הוא נבון יותר ויודע יותר מהדור של הוריו.

בשל כך, השלב בו יש לסוכנויות הרכב את היכולת להשפיע הכי הרבה הוא שלב הלימוד, לפני שהצרכן הגיע להחלטה. עם הנחות העבודה האלו אנחנו ב-UMI רוצים להיות שם כשהלקוח הפוטנציאלי שלנו מחפש מידע, ולדאוג שהוא אכן מקבל את המידע הנכון והרלוונטי עבורו. מערך השיווק שלנו מנטר את הצרכנים בכל נקודה, בכל שלב ותחת כל מילת חיפוש, ומנהל עם הלקוח הפוטנציאלי רומן עיוור ודיגיטלי.

וחרף כל המידע והמחקר המובילים להחלטה הגורלית, בחיבור של הצרכן למכונית שלו היה ונשאר צד רגשי, והפרסום המסורתי ממשיך לשחק תפקיד.

למידע נוסף בתחום זה
המאמרים באתר זה משקפים את דעתו של כותבם ואין בהכרח חפיפה בינם לבין עמדות איגוד לשכות המסחר. במאמרים ו/או בידיעות ו/או בכל חומר אחר באתר אין משום המלצה או חוות דעת לפעילות או להימנעות מפעילות. קבלת החלטה כלשהי על סמך מידע כלשהו המופיע באתר הינה על אחריות המשתמש באתר בלבד.