שי פרמינגר | מנכ"ל ERN סליקת תשלומים | טורי דעה | 29/12/2015

עליה משמעותית ברכישות אופנועים ורכבי יד שניה ברבעון האחרון של 2015

אחת ההוצאות המשמעותיות בכל בית הינה הרכב המשפחתי. אם חשבנו שעם עליית המודעות לתחבורה ציבורית והעלייה ביוקר המחיה אנשים יוותרו על הרכב הפרטי, אנו עדים דווקא למגמה הפוכה.

מנתונים שמפרסמת מחלקת המחקר של ERN סליקת תשלומים לקראת הוועידה השנתית לענף הרכב והתחבורה בישראל, עולה שבחודשי אוקטובר נובמבר 2015 חלה עלייה בהיקפי העסקאות בתחום הרכב, זאת בהשוואה לאותה תקופה אשתקד: נרשמה עלייה של 14% בסכום העסקאות שנעשו לרכישת אופנועים וטרקטורונים. כמו כן, נרשמה עלייה של 5% במספר העסקאות ושל 8% בסכום העסקה הממוצעת. נתונים דרמטיים יותר נוכל למצוא בחודש נובמבר 2015, שם נרשמה עלייה של 60% בסכום העסקאות הכולל שנעשו באופנועים וטרקטורונים מול נובמבר 2014. כמו כן, נרשמה עלייה של 23% במספר העסקאות ובסכום העסקה הממוצעת עלייה של 30% מול נובמבר 2014.

גם שוק היד השנייה ברכבים הוא כבר לא מה שהיה בעבר. בשנים האחרונות הענף עבר תהליך התמקצעות משמעותי, עם כניסה של שחקנים חזקים לענף, ולכן רכישת רכב יד שניה נתפשת היום על ידי הצרכן כרכישה אמינה שמבוצעת במקרים רבים על ידי יבואני הרכב וחברות הליסינג. באוקטובר 2015 נרשמה עלייה משמעותית לעומת אוקטובר 2014: 32% במספר העסקאות ועלייה של 45% בסכום הכולל של העסקאות. תמונה דומה עולה גם בנובמבר 2015: מספר העסקאות בנובמבר 2015 עלה ב-27% וסכום העסקאות עלה ב 34% בהשוואה לנובמבר 2014.

את העלייה המשמעותית ניתן לייחס לעבודות הרכבת הקלה. החשש מעומסים כבדים באזור המרכז ותחבורה ציבורית שאינה מספקת העלו את הצריכה של כלי רכב דו גלגליים. לשם כך, פיתחנו מודל ניהול סיכונים פיננסי, המאפשר לבתי העסק לקבל שקים מלקוחותיהם בבטחה, בדיוק כמו התשלום באמצעות כרטיס אשראי. אנו בודקים מאות פרמטרים בתוך שניות ומוסרים ללקוחות תשובה אוטומטית און ליין. האפשרות לבצע את העסקה באמצעות שקים, שאינם "חונקים" את מסגרת האשראי הבנקאית, מעלה את האטרקטיביות של כלי רכב זה. בדרך זו בתי העסק נותנים ללקוחות אשראי, והלקוחות מצידם משלמים בשיקים ללא ריבית ולא נאלצים לקחת הלוואות בעלות מוצעת של 10% לשנה.

 

פורסם בגלובס ב- 29.12.15

למידע נוסף בתחום זה
המאמרים באתר זה משקפים את דעתו של כותבם ואין בהכרח חפיפה בינם לבין עמדות איגוד לשכות המסחר. במאמרים ו/או בידיעות ו/או בכל חומר אחר באתר אין משום המלצה או חוות דעת לפעילות או להימנעות מפעילות. קבלת החלטה כלשהי על סמך מידע כלשהו המופיע באתר הינה על אחריות המשתמש באתר בלבד.