לוי יצחק | מנכ"ל קבוצת לוי יצחק | טורי דעה | 24/12/2015

שוק הרכב בישראל – תמונת מצב

איזה מכוניות מעדיפים הישראלים, איך כבשו הג'יפונים את שוק הרכב בישראל ומה הסיכוי של המכוניות הסיניות לתפוס נתח בשוק הזה?

 שוק המכוניות בישראל עובר במרוצת השנים שינויים, הן מבחינת הקהל והן מבחינת הדגמים, כאשר כל תקופה בשוק מאופיינת במגמה שלה או בדגם הרכב הפופולארי שלה. 


כיום מאפיינת את השוק הדרישה לג'יפונים, שהפכו לכוכבים הבלתי מעורערים של שוק הרכב בישראל ולסוג של סמל סטאטוס. היתרונות שמביאים עמם כלי הרכב הללו, כגון ישיבה גבוהה ונוחה ותדמית ספורטיבית וצעירה, קרצו לעשרות אלפי נהגים בישראל שנפרדו לשלום מהמשפחתית 1.6 סמ"ק וטיפסו לג'יפון הפרטי שלהם.

במקביל לתופעה הזו, מתפתחת תופעה נוספת בשוק הרכב: עלייה בנוכחות המכוניות הקטנות על הכביש שמחירן אטרקטיבי במיוחד, בנוסף לחיסכון מובטח בדלק. רבות מהמכוניות הללו, אגב, נמכרות עם תיבת הילוכים ידנית, שגם היא חוזרת כיום לאופנה.

ואם כבר מדברים על חיסכון בדלק, גם שוק המכוניות ההיברידיות צומח, אמנם באיטיות, אבל בעקביות, והן מתחילות לתפוס נתח בשוק הרכב בישראל, זאת לצד עוד ועוד מכוניות העוברות הסבה להנעה בגז.

מי שמנסה לעשות את הפריצה הגדולה הן המכוניות הסיניות שנכנסו באחרונה לשוק הרכב בישראל. הצרכן הישראלי מגלה חשדנות טבעית כלפי המותגים הסיניים החדשים הנעים על הכביש ואינו ממהר לקפוץ על המציאה, על אף המחיר האטרקטיבי בו הן מוצעות.


שוק הרכב בישראל עובר לא מעט שינויים בשנים האחרונות, ואנו עדים למגמות שונות וסותרות זו את זו. ההמלצה שלנו היא לעקוב אחר המגמות ולא להתבייש לבקש עצה טובה, לפני שמקבלים את החלטה.

פורסם בגלובס ב- 24.12.15

למידע נוסף בתחום זה
המאמרים באתר זה משקפים את דעתו של כותבם ואין בהכרח חפיפה בינם לבין עמדות איגוד לשכות המסחר. במאמרים ו/או בידיעות ו/או בכל חומר אחר באתר אין משום המלצה או חוות דעת לפעילות או להימנעות מפעילות. קבלת החלטה כלשהי על סמך מידע כלשהו המופיע באתר הינה על אחריות המשתמש באתר בלבד.