מארק און | מנכ"ל Gett ישראל | טורי דעה | 23/12/2015

מבט אל העתיד: הרכב הפרטי – נחלת העבר

ישראל, כמו מדינות מערביות רבות, נמצאת כיום בצומת דרכים משמעותי מבחינת התחבורה הציבורית, בדגש על אזור גוש דן והסביבה. שר התחבורה הנוכחי מוביל בשנים האחרונות מהלכים ופועל רבות כדי לייצר מהפיכת תחבורה אמיתית בעבור התושבים: תחנות רכבת המחברות בין הפריפריה למרכז, כבישים מהירים וכמובן פרויקט הרכבת הקלה. במקביל, הולכת וגוברת ההבנה כי פתרון התחבורה היחידי להתמודדות עם הגידול המהיר באוכלוסיה הוא שימוש בתחבורה ציבורית יעילה שתצליח לשנע מאות אלפי בני אדם מדי יום.

עם הקמתה של חברת Gett (או בשמה המקורי Get Taxi), ניצבה לנגד עינינו מטרה עיקרית: הפיכת תהליך הזמנת המונית לקל ונוח בעבור קהלי אוכלוסיה שונים ומגוונים. היום אנו מציבים מטרה נוספת: העדפת המונית על הרכב הפרטי. במדינות רבות בעולם המערבי כבר החלה מגמה הולכת ומתחזקת לפיה מספר המחזיקים ברישיון נהיגה הולך ופוחת בהשוואה לדורות קודמים. יותר ויותר אנשים ברחבי העולם מפנימים את יתרונות הנסיעה היום יומית בתחבורה ציבורית בכלל, ובמונית בפרט, תוך ויתור על הרכב הפרטי.

אמנם יש מי שיצדיקו את השימוש ברכב פרטי בשל הנוחות והעצמאות שהוא מקנה לבעליו; אך ברור לכל כי, לצד יתרונות אלו, אחזקת רכב פרטי אינה משתלמת כלכלית בטווח הארוך מבחינת משק הבית הפרטי, ועלולה להוביל לפקקי תנועה קשים הגורמים במישרין לבזבוז זמן ובעקיפין לבזבוז כסף למשק כולו.

באמצעות המודל הייחודי של Gett יצרנו מציאות המתבססת על דטרמיניזם חברתי: צורכי החברה מכתיבים את הטכנולוגיה. במציאות זו אנו יודעים למנוע בזבוז אנרגיה ולאפשר לעיתים גם הוזלת מחירים בעבור הלקוח. מוניות Gett זמינות בכל רחבי הארץ, מצפון ועד דרום, כאשר זמן ההמתנה הממוצע למונית עומד על 3 דקות בלבד.

בשנים הקרובות, עם המשך והתקדמות בניית וחיזוק תשתיות התחבורה הציבורית בישראל, יבינו יותר ויותר ישראלים שאחזקת רכב פרטי הינה מיותרת. בהתבסס על ההנחה כי הרכב הפרטי הוא נחלת העבר אנו צופים קדימה, אל העתיד וסוללים בבטחה את דרך המוניות אליו.

המאמר פורסם בגלובס ב- 22.12.15

קרדיט צילום: שוקה כהן

למידע נוסף בתחום זה
המאמרים באתר זה משקפים את דעתו של כותבם ואין בהכרח חפיפה בינם לבין עמדות איגוד לשכות המסחר. במאמרים ו/או בידיעות ו/או בכל חומר אחר באתר אין משום המלצה או חוות דעת לפעילות או להימנעות מפעילות. קבלת החלטה כלשהי על סמך מידע כלשהו המופיע באתר הינה על אחריות המשתמש באתר בלבד.