דגשים בהכנת תעודות מקור למדינות מרקוסור

שרה ביטון, מנהלת מחלקת יצוא וכללי מקור שלחה לנו ב-28.7.2020 את ההבהרה הבאה מפי אריק דהן, מרכז מכס וכללי מקור בכל הנוגע להכנת תעודות מקור למדינות מרקוסור:

בכדי למנוע טעויות בעת הכנת תעודות מקור לאחת ממדינות מרקוסור ועיכובים בכניסת טובין, בתעודות מקור ישראליות המיועדות לאחת ממדינות מרוקוסור יש לציין את פרט המכס הישן (או מדויק יותר, פרט המכס כפי שמופיע בהסכם הסחר) במשבצת 9 - Description of goods בלבד, תחת Tariff item number.

בנוסף, יש לציין הערה בנוגע לפרט המכס החדש (באותם מקרים כמובן, בהם פרטי המכס המופיעים בהסכם שונו ע"י ארגון המכס העולמי) במשבצת 7 - Observation, גם אם מופיעות הערות נוספות במשבצת זו כגון  ISSUED RETROSPECTVELY.

הנוסח צריך להיות ברור ענייני וקצר, כגון: Since _________ the updated HS code is ________.

נבהיר כי הפתרון ניתן על ידינו למקרה ספציפי, אך עשוי לסייע במקרים נוספים בהם ישנה או עלולה להתעורר בעיה דומה מול אחת ממדינות מרקוסור בהקשר ל- HS החדש.
לשיקולכם המקצועי ובהתאם לנסיבות האם ליישם או להמשיך כפי שנהגתם עד כה.

 

היום, 16.6.2021, התקבלה הבהרה נוספת מפי שרה ביטון לפיה הודעה זו תקפה באופן הדדי גם לגבי היבוא.

משמע כי תעודות מקור המונפקות מאחת ממדינות מרקוסור בדרך זו של ציון שני פרטי המכס פרט המכס הישן (כפי שמופיע בהסכם הסחר) ופרט המכס החדש (באותם מקרים כמובן, בהם פרטי המכס המופיעים בהסכם שונו ע"י ארגון המכס העולמי) ומצורפות להצהרות היבוא בהתאם לסעיף 14 לצו תעריף המכס, לא תיפסלנה בגין זה. כלומר, תעודת המקור תהיה קבילה ע"י המכס הישראלי.

 

למידע נוסף בתחום זה