פורסמה להערות הציבור טיוטת צו לעדכון קבוצות היבוא של סוללות בחלות ת"י 62133 ושל מיכלי לחץ בחלות ת"י 4295

משרד הכלכלה מפרסם לביקורת ציבורית טיוטת צו שעניינה הקלה בפיקוח על מגוון מוצרים כמפורט בדברי ההסבר של המשרד שלהלן

"ת"י 4295 – מכלי לחץ קבוע כיום בתוספת הראשונה לצו קבוצות יבוא- התשפ"ב- 2022 (להלן:"צו קבוצות יבוא"). מפרידי שמן למדחסים בורגיים המיובאים לישראל מיועדים במהותם לשימוש בתעשייה בלבד, ולפיכך קובע צו זה כי סוג זה של מכלי לחץ יימחק מקבוצת יבוא מספר 1 ויוכנס לקבוצת יבוא מספר 4.

ת"י 62133 על שני חלקיו קבוע כיום בתוספת השנייה לצו קבוצות יבוא. מהנסיון שהצטבר עד כה עולה כי קיימת הצדקה להשאיר בקבוצת יבוא מספר 2 רק סוללות המיועדות לאופניים, גלגינוע או רכינוע חשמליים, או סוללות המיועדות לשמש כסוללת בוסטר להתנעת רכבים, שההסתברות להתלקחותן גבוהה יותר. לפיכך מוצא להעביר את יתר הסוללות לקבוצת יבוא מספר 3.

סעיף 3(ג) לצו קבוצות ייבוא קובע כי שינוי שיוך של תקן רשמי ייכנס לתוקף בתום 30 ימים מיום הפרסום, אלא אם השר החליט כי שינוי השיוך ייכנס לתוקף במועד מוקדם יותר בשל צורך חיוני לשינוי מהיר או דחיפות רבה. בנסיבות העניין, והואיל ומדובר בהקלה על היבואנים, החליט השר כי תנאי זה מתקיים וכי הצו יכנס לתוקף מיום פרסומו."

לעיון בפרסום טיוטת הצו באתר "תזכירים" ולהעברת התייחסות עד ה 11.9

חברי לשכת המסחר מוזמנים גם לשלוח (עד ליום 10.9.23 בשעה 10:00) התייחסויות ככל שיש לכם אל רז הילמן razh@chamber.org.il לבחינת הוצאת התייחסות מטעם הלשכה לטיוטת הצו.

 

למידע נוסף בתחום זה