הוועדה לבחינת תקני מזון מזמינה אתכם להשפיע על עבודת המטה בנושא תקנים רשמיים בתחום המזון

הוועדה לבחינת תקני מזון מזמינה את בעלי העניין והציבור הרחב לקחת חלק ולהשפיע על עבודת המטה בנושא תקנים ישראלים מחייבים ("תקן רשמי") בתחום המזון עד ליום 18.8.22.

להלן ההודעה שנשלחה אלינו מטעם הועדה:

 

בשנת 2015 נערכה רפורמה משמעותית ברגולציית המזון בישראל, שבליבה עמדה חקיקתו של חוק הגנה על בריאות הציבור (מזון). מטרתו המרכזית של החוק הייתה להבטיח כי לכלל הציבור בישראל תהיה נגישות למגוון סוגי מזונות ברמת איכות, תקינות ובטיחות נאותים ובעלויות סבירות.

אחת הדרכים המרכזיות להשגת מטרת הרפורמה היא להשוות את הרגולציה הישראלית לזו הנוהגת במדינות מפותחות, שמביא להקלה הן על ייבוא מזון לישראל והן על ייצורו המקומי בתעשיית המזון הישראלית (לצריכה מקומית ולייצוא). בהמשך לרפורמה הנזכרת ולתפיסות העומדות בבסיסה, במסגרת חוק ההסדרים האחרון, אימץ חוק בריאות הציבור (מזון) 4 דירקטיבות אירופאיות מרכזיות אשר מסדירות תחומים נרחבים בייצור מזון. אימוץ הדירקטיבות מייתר את הצורך במירב התקנים הישראלים הרשמיים הייחודים בתחום המזון.

בשל פערים שונים במערכות הממשל ומבנה הרגולציה השונה בין ישראל לאירופה, נקבע כי חלק מתקני המזון הרשמיים בישראל יישמרו גם לאחר אימוץ הדירקטיבות האירופאיות, אם יבקשזאת מנכ"ל משרד הבריאות, ואם ועדת החריגים תקבע כי הדבר נדרש לשם הגנה על בריאות הציבור בישראל. בהמשך לדברים אלו, הוקמה הוועדה לבחינת תקני מזון.

אנו מבקשים לקבל את עמדות הציבור ביחס לעקרונות להפעלת שיקול הדעת המשקפים את תפיסת הוועדה, וכן התייחסויות פרטניות לגבי התקנים עצמם והנימוקים בעד ונגד הותרת תקנים אלו כתקנים רשמיים ומחייבים.

על רקע האמור, אנו מזמינים את הציבור הרחב, נציגי המגזר העסקי, ארגונים ועמותות העוסקים בתחום, להתייחס לסוגיה שהוצגה. ועדת החריגים תבחן לעומק את כלל ההתייחסויות שיועברו, ובמידת הצורך תאפשר למשתתפים שיעלו סוגיות מרכזיות מהותיות להעלות את טענותיהם בפני הוועדה במושביה הבאים.

בשל לוח הזמנים הדחוק של הוועדה, נוכל לקבל את התייחסויותיכם עד ליום חמישי ה- 18 באוגוסט. הוועדה אינה מתחייבת להתחשב בהתייחסויות שיועברו לאחר תאריך זה.

את התייחסותכם אנא שלחו לדוא"ל Regulation@pmo.gov.il

בכל פנייה חובה לציין פרטי איש הקשר מטעמכם, ופרטי התקשרות עמכם בדוא"ל ובטלפון.

 

  • לעיון בהודעה המלאה באתר משרד הבריאות- לחצו כאן

 

למידע נוסף בתחום זה