סיכום מפגש מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב עם לשכת המסחר

לשכת המסחר אירחה (30.1.2020) את מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב וצוותו במטרה להציף את הנושאים המרכזיים העומדים בפני במגזר העסקי בתחום הרגולטורי מול משרד הבריאות. 

 

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בירך את מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב וצוותו על הגעתם למפגש חשוב זה. ציין כי "מטרת המפגש היא הצגת עיקרי הבעיות / הנושאים המרכזיים על-ידי יושבי ראש/מנהלי החטיבות הענפיות."

 

מדונה חובל, חברת הנשיאות יו"ר ועדת הבריאות של הלשכה ציינה כי "ועדת הבריאות בלשכת המסחר עוסקת בנושאי על ורב חטיבתיים המצריכים טיפול שורשי ועמוק. נושא נושא מרכזי שהוועדה עוסקת בו הינו שיפור זמני ה-SLA על מנת לאפשר התנהלות יבוא תקינה ויעילה."

 

חיים עוז, סמנכ"ל חטיבות ענפיות בלשכת המסחר ציין כי "לאורך שנים רבות אנו חובים את אותם בעיות מול משרד הבריאות וביתר שאת  מול שירות המזון הארצי. יש חשיבות, מעבר לטיפול בהתאמת הרגולציה כמבוקש על ידנו גם  לבחון שינוי ארגוני במבנה שירות המזון הארצי. על הנהלת משרד הבריאות לחשוב על ביצוע שינוי ארגוני כך שכל הנושא של יבוא מזון מרגע הגשת הבקשה ליבוא ועד לשחרור מהנמל ופיקוח בשווקים  ירוכז ויטופל על ידי שירות המזון הארצי שיש לו את התמונה הכוללת. הדבר יביא בהכרח להתייעלות וצמצום הפערים באיכות הטיפול והשירות למגזר העסקי ויסייע בתקופות לחץ וחגים ובכל הנוגע להתנהלות מזונות רגישים."

 

בסוף המפגש, משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות ציין כי: "חשוב לנו לקיים את המפגש הזה, גם בהתחשב בנסיבות התפשטות נגיף הקורונה. יש עבודה רבה בתחום של טיוב רגולציה והפחתת נטל הרגולציה ואנו מחוייבים לכך. לצערי חלק מהיוזמות שאנו מקדמים תקועות, שכן אין כנסת. אנו עושים כל שביכולתנו לאמץ את נקודת המבט של העוסקים ויש להבין את נקודת המבט של המשרד בהקשר של בריאות הציבור וניהול הסיכונים. מאחורי הרבה מהחלטות המפורשות כשרירותיות עומדת עבודה רבה. אנו תומכים בקיום דיאלוג בין הצדדים ומשנים את דעתנו במקרים מסוימים. אם מישהו שלח בקשה/שאלה למשרד ולא קיבל מענה- זהו מצב שאינו תקין."

 

 

מצ"ב סיכום עיקרי הדברים ותמונות מהמפגש

צילום ליאת מנדל

קבצים מצורפים

למידע נוסף בתחום זה