כחלק מתכנית "מכס אפס"- פורסם ברשומות צו הפוטר ממכס מוצרי בקר טרי או צונן שונים- חלקם לצמיתות וחלקם בהוראת שעה עד סוף שנת 2022

כזכור, ביום 9.2.2022 הציגו ראש הממשלה, שר האוצר ושרת הכלכלה והתעשייה תכנית רחבה להפחתת יוקר המחיה שזכתה לכינוי "מכס אפס"- אשר כוללת הפחתה רוחבית של מכסים על מגוון מוצרי מזון, מוצרי צריכה, מוצרי תעשיה וחומרי גלם לבניה.

  • לעיון ברשימת כל קטגוריות המוצרים אשר הוצגו במסיבת העיתונאים- לחצו כאן

כעת, ביום 10.7.22 פורסמה ברשומות צו בחתימת שר האוצר הפוטר ממכס מוצרי בקר טרי או צונן שונים- חלקם לצמיתות וחלקם בהוראת שעה עד סוף שנת 2022:

1. פטור קבוע ממכס על בשר בקר טרי או צונן, שיירים אכילים טריים של בקר ובשר בקר מעובד. מאז שנת 2016 המכס על יבוא טובין אלה הופחת ברובו ונפתחו מכסות ליבוא בפטור ממכס. ביטול המכס על יבוא בשר בקר טרי מהווה סיום של תהליך ארוך טווח של חשיפה השוק ליבוא ותחרות, ועל כן נקבע כי ביטול המכס יהיה קבוע.

2. פטור ממכס בהוראת שעה עד סוף שנת 2022 על בשר בקר וצאן מעובד ומשומר. פטור ממכס יחול בין היתר על נקניקים ומוצרים דומים, בשר מעובד ומשומר, לרבות בשר מעובד ומשומר מכבד של בעלי חיים כלשהם ותכשירי מזון המכילים פחות מ-20% בשר. על מנת לבחון השלכות הצו על שוק הבשר בישראל, הצו נקבע בהוראת שעה שתחול עד סוף שנת 2022.

  • לעיון בקובץ המלא ובו פריטי המכס המדויקים הנכללים בביטול המכס לצמיתות ואלו הנכללים בהוראת השעה (קובץ מס' 2026)- לחצו כאן
למידע נוסף בתחום זה