כחלק מתכנית "מכס אפס"- פורסמו טיוטות לביטול מכסים על יבוא בשר ופתיחת מכסות פטורות ממכס ליבוא שמן זית

כזכור, ביום 9.2.2022 הציגו ראש הממשלה, שר האוצר ושרת הכלכלה והתעשייה תכנית רחבה להפחתת יוקר המחיה. התכנית כוללת הפחתה רוחבית של מכסים על מגוון מוצרי מזון, מוצרי צריכה, מוצרי תעשיה וחומרי גלם לבניה.

לעיון ברשימת כל קטגוריות המוצרים אשר הוצגו במסיבת העיתונאים- לחצו כאן

 

כעת, ביום 14.3.2022 מפרסם משרד האוצר להערות הציבור שתי טיוטות נוספות, העוסקות בביטול מכסים על יבוא בשר, והגדלת מכסות שמן הזית. 

אנו נעדכן בלשונית "עדכוני מכס" כאשר יתפרסמו טיוטות נוספות המפרטות את הכוונה להפחית / לבטל מכסים על מוצרים נוספים הנכללים בתכנית זו דוגמת חלקי חילוף לרכב ועוד. 

 

שמן זית

מוצע לקבוע מכסה פטורה ממכס לייבוא שמן זית מסוגים שונים באריזות שאינן עולות על 5 ק"ג, וזאת בהוראת שעה שתוקפה עד סוף שנת 2022. המכסה תעמוד על 6,500 טון.

  • לעיון בטיוטה המלאה- לחצו כאן
  • להגשת הערות באתר החקיקה הממשלתי עד ליום 4.4.2022- לחצו כאן

 

בשר בקר

1. מוצע לקבוע פטור קבוע ממכס על בשר בקר טרי או צונן, שיירים אכילים טריים של בקר ובשר בקר מעובד. מאז שנת 2016 המכס על יבוא טובין אלה הופחת ברובו ונפתחו מכסות ליבוא בפטור ממכס. ביטול המכס על יבוא בשר בקר טרי מהווה סיום של תהליך ארוך טווח של חשיפה השוק ליבוא ותחרות, ועל כן מוצע כי ביטול המכס יהיה קבוע.

2. מוצע לקבוע פטור ממכס בהוראת שעה עד סוף שנת 2022 על בשר בקר וצאן מעובד ומשומר. פטור ממכס יחול בין היתר על נקניקים ומוצרים דומים, בשר מעובד ומשומר, לרבות בשר מעובד ומשומר מכבד של בעלי חיים כלשהם ותכשירי מזון המכילים פחות מ-20% בשר. על מנת לבחון השלכות הצו על שוק הבשר בישראל, הצו ייקבע בהוראת שעה עד סוף שנת 2022.

  • לעיון בטיוטה המלאה- לחצו כאן
  • להגשת הערות באתר החקיקה הממשלתי עד ליום 4.4.2022- לחצו כאן

 

חברי לשכת המסחר המעוניינים להתייחס לטיוטות אלו יכולים לשלוח את הערותיהם עד ליום 29.3.2022 אל עו"ד עמיר עופר, מנהל ענף המזון בלשכת המסחר לטובת בחינת גיבוש התייחסות מרוכזת מטעם הלשכה: amiro@chamber.org.il

 

למידע נוסף בתחום זה