הצלחה במאבק לשכת המסחר בכוונת רשות המסים להטלת מס על שמני סיכה ושמנים אחרים לרכב

מאבק לשכת המסחר לתיקון מק"ח 1893, לשם ביטול כוונת רשות המסים להטלת מס על שמני סיכה ושמנים אחרים לרכב הצליח.

ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים של הכנסת: "עשינו פשרה והיא הוגנת. תקציב המדינה מאבד את ה 450 מיליון ₪. בחצי השנה הקרובה לא יהיה חיוב ולא תקבולים..."

בימים אלו ניהלה לשכת המסחר מאבק לתיקון מק"ח 1893 לשם ביטול כוונת רשות המסים להטלת מס על שמני סיכה ושמנים אחרים לרכב.

עפ"י התיקון הנ"ל, ביום 1.1.2020, צפוי לעלות ליטר שמן מהסוגים המצוינים במק"ח (קבוצה נרחבת של שמני סיכה ומשנים אחרים לרכב) בכ-3 ₪, כולל תחולה על מלאי קיים. הטלת המס תגרום לייקור משמעותי של עשרות אחוזים במחירי השמנים לרכב, לצמ"ה ולציוד ממונע.

עו"ד אוריאל לין, נשיא לשכת המסחר פנה לערן יעקב, מנהל רשות המיסים, וציין כי יש לטפל בעבריינות במשק הדלק באופן ישיר וממוקד בעבריינים – ולא לנסות ולהסדיר את התופעה ע"י הטלת מסים על שמנים לרכב (המשמשים ענפי רכב רבים כגון אוטובוסים, משאיות, צמ"ה, דו גלגלי, רכבים פרטיים ועוד), תוך ייקור עלויות למשק.

 

10.12.19- שמחים לעדכן על הצלחה במאבק לשכת המסחר בנושא זה:

יו"ר וועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני נענה לפניית עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בסוגיית מיסוי השמנים לרכב, והודיע על ביטול הדיון שהיה אמור להתקיים ביום 11 בדצמבר בנושא זה.

לדברי גפני: "עשינו פשרה והיא הוגנת. תקציב המדינה מאבד את ה 450 מיליון ₪. אבל קובעים שעוד חצי שנה זה יבוא שוב לדיון. בחצי השנה הקרובה לא יהיה חיוב ולא תקבולים..."

ח"כ גפני סבור כי כוועדה זמנית אינם יכולים לקיים דיון כזה מהותי. 

 

פעילות הלשכה בעיתונות: 

 

למידע נוסף בתחום זה