הזדמנות להשפיע על הליכי טיוב רגולציה במשרד התקשורת: בחינת הקלות ביבוא תחנות אלחוט לכלי שייט

כחלק מתהליך טיוב רגולציה, משרד התקשורת בודק בימים אלו את האפשרות להקלה על יבוא תחנות אלחוט בתחום הימי (מכשירי קשר) דרך קבלה אוטומטית של תקן MED האירופאי תחת אמנת SOLAS המתארת את כללי השייט הבינלאומיים

ישראל כיום אינה חתומה על אמנה זאת, אשר ארה"ב ומדינות האיחוד האירופאי חתומות עליה. האמנה קובעת כי כל תחנות הקשר שקיבלו את התקן MED מותרות לשימוש בארצות אלו. כיום בעת יבוא תחנת קשר המייבא נדרש לקבל אישור סוג ממשרד התקשורת על מנת לשחרר את התחנה מהמכס.

 

לאחר בחינת המצב הקיים והבנה כי גם בישראל אין מניעה לאשר תחנות אלחוט שקיבלו תקן MED הוחלט לנסות להקל על תהליך היבוא.

ישנן מספר חלופות בהן ניתן לבצע את התייעלות בתהליך:

1. פרסום מראש באתר המשרד שכל תחנות אלחוט שקיבלו תקן MED מותרות לייבוא לישראל ולכן יקבלו אישור סוג לאחר העברת המידע לגביהם למשרד.
2. מתן אישור סוג על סמך תצהיר, במקרה זה היבואן יידרש למלא פרטים במערכת מסלול ולהצהיר כי תחנת האלחוט שהוא מייבא בעלת תקן MED, והאישור יצא אוטומטי מהמערכת.
3. מתן פטור מלא לתחנות אלחוט בעלות תקן MED , במקרה זה הפטור יינתן דרך צו יבוא חופשי, כלומר יבחן ע"י המכס. יש לציין כי להבנת משרד התקשורת תהליך זה בלתי אפשרי, היות והמכס לא יודע כיום לתת פטור בהתאם לתקנים אלא רק למשפחות של מוצרים.

 

יבואנים מוזמנים להעביר התייחסותם למנהל אגף יבוא מכס ותקינה בלשכת המסחר, מר רז הילמן בכתובת razh@chamber.org.il עד ל-24.4.19

 

קישור למסמך המלא עליו חתומה הגברת יפעת סיטרואן, ראש תחום תכנון מדיניות ואסטרטגיה במשרד התקשורת. 

למידע נוסף בתחום זה