תוקף אישור מוקדם ליבוא מזון רגיש מוארך מ-4 שנים ל-6 שנים

שירות המזון הארצי במשרד הבריאות מעדכן כי במסגרת תיקונים לחוק הגנת בריאות הציבור (מזון) שפורסמו ברשומות ביום 18.11.2021 (תחת חוק ההסדרים) תוקפו של אישור מוקדם ליבוא מזון רגיש יהיה לתקופה שבין שנה ל-6 שנים במקום בן שנה ל-4 שנים, בהתאם לבקשת היבואן.

בתאריך 18.11.2021 פורסמו ברשומות תיקונים לחוק הגנת בריאות הציבור (מזון) במסגרת חוק ההסדרים, המהווים רפורמה משמעותית מאד בפיקוח על מזון בכלל ועל יבוא מזון בפרט.

  • לעיון בתיקונים לחוק הגנת בריאות הציבור (מזון) במסגרת חוק ההסדרים כפי שפורסם ברשומות ביום 18.11.2021- לחצו כאן
  • לעיון בסקירת עיקרי הרפורמה במזון כפי שאושרו במסגרת חוק ההסדרים- לחצו כאן

 

כעת, מפרסם שירות המזון הארצי במשרד הבריאות מכתב המסביר את התיקון המאריך תוקף אישור מוקדם ליבוא מזון רגיש מ-4 שנים ל-6 שנים החל מיום 1.10.2021, כך שיבואן רשאי להגיש בקשות לחידוש אישורים מוקדמים ליבוא שטרם עברו 6 שנים ממועד תחילת תוקפם של האישורים המקוריים, בכפוף לסעיף 67 (ב) לחוק. לבקשה לחידוש האישור המוקדם ליבוא יצרף היבואן הצהרה כי לא השתנה אף פרט מהפרטים האמורים בסעיף 64 (א)(2) לחוק וישלם אגרה לפי סעיף 64 (א)( 3) לחוק.

 

שימו לב כי התיקון המאריך את תוקפו של אישור מוקם ליבוא מזון רגיש מ-4 ל-6 שנים נכנס לתוקף ב-1 באוקטובר 2021, והוא חל על בקשות לאישור מוקדם ליבוא או בקשות לחידוש אישור מוקדם ליבוא שהוגשו באותו מועד או לאחריו.

 

  • לעיון במכתב המלא של שירות המזון בנושא זה- לחצו כאן
למידע נוסף בתחום זה