בלגיה והולנד אוסרות על השימוש במונח המכר EXW במכירות ללקוחות מחוץ לקהילייה

ארגון התאגידים של סוכני מכס והמשלחים בינ"ל בלשכת המסחר מעדכן כי על פי מידע שהתקבל בימים אלה, רשויות המכס בהולנד ובלגיה הודיעו לקהיליית הסחר המקומית כי החל מיום 1.1.2021 חברות שילוח במדינות אלו, לא תוכלנה לטפל במשלוחים הנמכרים על פי תנאי המכר המוכרים כ- EXW וזאת מהסיבה שבקהילייה נכנסה לתוקף הגדרה חדשה למונח "יצואן" - (DEFINITION OF "EXPORTER" ARTICLE 1 (19) UCC DA).


על פי ההנחיות, חברות שאינן רשומות במדינות הקהילייה (non-EU (established) companies), לא תוכלנה לפעול כיצואניות באירופה ללקוחות מחוץ לקהילייה ולכן ההמלצה היא להחליף את המונח EXW במונח FCA.

על פי האמור, יצואן אירופאי, מוגדר כ: ‘a person established in the customs territory of the Union’ ולכן חברות שאינן מוכרות / רשומות כאירופאיות אינן רשאיות לפעול כיצואניות.


להזכירכם:
בשימוש במונח 2020 EXW Incoterm,®, הקונה נוטל על עצמו, בין היתר, את ביצוע מכלול הפעולות הנדרשות להתרת מכס יצוא במדינת המוצא ובמדינת היעד.
לעיתים עלול הקונה להיקלע לקשיים ברצונו לבצע הליכי מכס יצוא, בעיקר במקרים בהם היבואן אינו חברה רשומה במדינת המוצא.
בקהילייה האירופאית, לדוגמה, קובעות התקנות כי יצואן חייב להיות חברה רשומה בקהילייה, ולכן כדי להימנע מבעיות ממליצה מהדורת Incoterms® 2020 להמיר את המונח EXW במונח FCA המתאים יותר ליצוא.


הערת אגב:
נוכח קשיים רגולטורים, מונח מכר זה (EXW) הולך ונעלם בהדרגה, בעיקר, מאז יציאתה לאור של מהדורת 2000 Incoterm, בה לראשונה הוצג המונח השכיח היום - FCA.
על הצדדים לעסקה מומלץ להשתמש במונח החלופי FCA seller’s premises, המהווה מונח נכון יותר לקהיליית הסחר.

 

 

למידע נוסף בתחום זה