בשורה ממשרד הכלכלה: אתר חדש לצו יבוא חופשי מעודכן ומתממשק לכל מקורות המידע הממשלתיים

לצפייה באתר "צו יבוא חופשי" היכנסו לקישור הבא (עדיף לפתוח באמצעות chrome)

שימו לב- האתר עלה בגרסה חדשה, בין החידושים: שיפור חווית החיפוש באתר, הצגת דרישות ברמת על ועוד.

בהמשך להחלטות הממשלה בנושא יבוא לרבות החלטת ממשלה 2318, משרד הכלכלה העלה לאוויר אתר, בשלב זה כגרסת הרצה, שמרכז את המידע בתחום היבוא (חוקיות היבוא). האתר מתבסס על המידע המעודכן בצו יבוא חופשי ומחובר לכל מקורות המידע הממשלתיים. 

באמצעות האתר ניתן למצוא את כל הדרישות הכי עדכניות בצו, במקום אחד, במינימום מאמץ ובזמן אמת. כאמור האתר מקושר לכל מקורות המידע הממשלתיים.

האתר החדש הוא חלק ממהלך כולל, שמטרתו להפחית את הנטל הרגולטורי להנגיש רגולציה בצורה פשוטה ולשפר קשר עם מגזר עסקי. האתר מבוסס על המידע שמנגישים רגולטורים. אצל חלק מהרגולטורים חסרים דפי מידע שניתן להפנות אליהם לרבות נהלים בעניין מסלולי פטור.

 

האתר החדש מאפשר:

  • לערוך חיפוש בתוספת הראשונה והשנייה בצו על פי מספר פרט מכס או תיאור הטובין או על פי גורם מטפל (לקישור לאפשרות לסנן לפי גורמים מטפלים- לחצו כאן)
  • לראות את היסטוריית הפריט
  • לקבל מידע על הקלות ופטורים בתהליך היבוא פר פריט
  • להתעדכן בחדשות אחרונות בנוגע לצו יבוא חופשי
  • להוריד גירסה עדכנית של צו יבוא חופשי ולהדפיס אותה

 

עדכון מיום 24.3.2021- משרד הכלכלה פרסם את ההודעה הבאה באתר שלו:

לפני כחצי שנה עלה אתר צו יבוא חופשי לאוויר. האתר הציג לראשונה נוסח מקוון משולב של הצו ואפשרות לבצע חיפוש, לפי פרט מכס או תיאור טובין, של האישורים או הרישיונות הנדרשים ליבוא מסחרי וכן תנאים נוספים לייבוא.

לאחר עליית האתר נערכה, בשיתוף לשכת המסחר, פגישת השקה בהשתתפות יבואנים ועוסקים בתחום היבוא, במהלכה התאפשר למשתתפים להעלות בקשות והערות לשיפור חווית השימוש באתר.

היום (24.3.2021) עלתה גרסה חדשה לאתר צו יבוא חופשי ובה שורת שיפורים, בעקבות הבקשות שעלו באותה פגישה, כגון: שיפור חווית החיפוש באתר, בין היתר, אפשרות לחפש לפי פרט מכס מלא ואפשרות לצפייה בדרישות נוספות ליבוא ברמת סיווג גבוהה יותר בצו.

 

שימו לב- בקרוב יחולו שיפורים נוספים באתר. במטרה להמשיך ולשפר את חווית השימוש באתר, אנו קוראים לכל מי שעושה שימוש, לשלוח לנו משוב ולכתוב לגבי חווית השימוש ואם יש דברים שניתן לשפר. להגשת משוב על חווית השימוש באתר צו יבוא חופשי-

 

 

 

למידע נוסף בתחום זה