מתגבש הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל, רוסיה, קזחסטן ובלרוס

אנו שמחים להביא לידיעתכם באדיבות משרד הכלכלה כי בעקבות פגישת שר הכלכלה, נפתלי בנט, באינדונזיה בשבוע שעבר עם השר לפיתוח כלכלי של רוסיה, אלכסי אולוקייב ושר הסחר של נציבות איחוד המכסים של רוסיה, קזחסטן ובלרוס, אנדריי סלפנב, החל להתגבש ההשלב הראשון להסכם אזור סחר חופשי שיביא לעליית מדרגה ביחסי הכלכלה והמסחר בין ישראל לרוסיה, קזחסטן ובלרוס.

מפגש ראשון בין נציגי מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה ונציגי איחוד המכסים התקיים בתחילת החודש במוסקבה ובפגישת השר סוכם על תחילת עבודה משותפת על סקר היתכנות, כשלב ראשון בדרך להסכם אזור סחר חופשי בין ישראל ואיחוד המכסים. הסכם מסוג זה מסיר חסמי מכס וחסמים רגולטוריים נוספים המגבילים את הסחר בין מדינות.

רוסיה מנהלת את מדיניות הסחר שלה כיום במסגרת איחוד המכס ומהווה יחד עם שותפותיה יעד לכמעט 2% מהיצוא הישראלי לעולם. אזור סחר חופשי צפוי להגדיל את הסחר עמה ועם המדינות הנוספות באיחוד המכסים במעל ל-50%. היצוא הישראלי לרוסיה עולה בשנים האחרונות באופן קבוע ובשנת 2012 אף חצה את רף מיליארד הדולר לשנה. היצוא הישראלי למדינות איחוד המכסים מתרכז במוצרים פרמצבטיים, חקלאות, מוצרים כימיקליים ומינרליים ופלסטיק.

המפגש הבא בין הנציגים של מינהל סחר חוץ והנציגים של איחוד המכסים צפוי להתקיים ברבעון הראשון של שנת 2014 בישראל.

 

למידע נוסף בתחום זה