גרמניה/הצעת EEN – מפתח טכניקה חדשנית לניטור תהליכי פלזמה בזמן אמת, מחפש שותפים (118327)

סטארט-אפ אוניברסיטאי גרמני פיתח טכניקת מדידה חדשנית עבור כל תהליכי הפלזמה בלחץ נמוך. הטכניקה מאפשרת מדידה מדויקת של פרמטרי התהליך הרלוונטיים ביותר, בזמן אמת מבלי להפריע לתהליך. החברה מציעה הסכם שיתוף פעולה טכני לשותפים תעשייתיים, שרוצים לבחון ולהשתמש בטכניקה זו. בנוסף, החברה מחפשת משקיעים לפיתוחים עתידיים.

תהליכי פלזמה משמשים בתהליכים תעשייתיים רבים לשינוי, ניקוי וציפוי כל סוגי המשטחים כמו קרמיקה, פולימר, מתכת וזכוכית. מכיוון שתהליכי הפלזמה רגישים מאוד, יש לעקוב אחריהם בצורה מאד מדויקת. תהליכי פלזמה מתרחשים בדרך כלל בלחץ נמוך או בוואקום, מה שאומר שהם צריכים להתבצע בתא ואקום נגיש ובאופן. נסיבות אלה ותנאי התהליך מקשים מאוד על ניטור מדויק. הטכניקות והחיישנים הקיימים כיום מאפשרים למדוד רק בפריפריה של התהליך, למשל באמצעות חיישנים המותקנים בקיר תא הוואקום. מדידות היקפיות אלה נותנות גישה רק לערכי תהליך נגזרים ועקיפים (כגון מתח, פליטת אור או משקל ציפוי) ולא לערכי התהליך בפועל.

הסטארט-אפ הגרמני פיתח טכניקה המאפשרת למדוד בתהליך הפלזמה הפנימי שבו נקבעת האיכות הסופית של המוצר. טכניקה זו מכונה Multiple Resonance Probe (MRP). הבדיקה מודדת ערכי תהליכים קריטיים כמו צפיפות אלקטרונים, טמפרטורה ותדירות התנגשות במקום בו הם נדרשים למדידה: בלב תהליך הפלזמה עצמו. בעזרת בדיקה זו ניתן למדוד פרמטרים ישירים של תהליכי פלזמה במקום למדוד ממרחק מחוץ לפלזמה או בשיטות עקיפות. הדבר מאפשר הן לפקח והן לשלוט במוצר המורכב מבחינה פיזית המגדיר את תהליך הפלזמה באופן ייחודי.

יתרונות טכניקת ה- MRP: בריאות, קל להתקנה, קל למיקום (גמיש מאד), חסכונית יותר בהשוואה לפתרונות קיימים, מגבירה את איכות התהליך כמו גם את התפוקה, הופכת תהליכי פלזמה למהירים ויעילים יותר, קלה להערכה, עמידה בטמפרטורה גבוהה ועוד.

החברה הגרמנית מחפשת שותפים תעשייתיים העוסקים בתהליכי פלזמה שונים ומעוניינים לשפר ולייעל את תוצאות תהליכי הפלזמה שלהם. החברה מציעה לשותפים אלה שיתוף פעולה טכנולוגי על מנת להמשיך לפתח ולהתאים את טכניקת MRP לצרכים הספציפיים של הלקוחות. יתר על כן, פיתוח מוצרי מדידה מורכבים כאמור לעיל, דורש השקעה משמעותית על מנת להבטיח מוצרים משופרים חדשים לשנים הקרובות. עקב זאת, החברה מחפשת משקיעים על מנת להבטיח התפתחויות עתידיות ומוצרים מהדור הבא.

 

קבלת פרטי הקשר של החברה בכפוף להסכמת החברה בלבד.

לפרטים נוספים יש למלא את הטופס שלהלן.

 

 

 

 

*
*
*
*
*
Change the CAPTCHA code
למידע נוסף בתחום זה