הסכם הסחר עם דרום קוריאה אושר ונכנס לתוקף ב-5.12.22

ביום 12.5.2021 ישראל חתמה על הסכם סחר היסטורי עם דרום קוריאה.

ביום 28.9.2022 אישרר הפרלמנט הקוריאני את הסכם הסחר עם ישראל.

  • לעיון בפרטי ההסכם באתר משרד הכלכלה- לחצו כאן

עדכון מיום 5.12.22: 

אינג' דוד חורי, מנהל תחום בכיר המחלקה הבינ"ל וכללי מקור במינהל המכס מודיע על פרסום הוראת נוהל והנחיות ליישום הסכם הסחר בין ישראל וקוריאה, אשר נכנסו לתוקף החל ה-4.12.22:

  • להוראת הנוהל ליישום הסכם הסחר החופשי שבין מדינת ישראל לרפובליקה של קוריאה - לחצו כאן
  • להוראת נוהל לעניין מרכיבים טכניים שיש לכלול ביישום פרק 3 להסכם הסחר החופשי בין מדינת ישראל לרפובליקה של דרום קוריאה לצורך ציון מקום רכישת מעמד מקור במסמכי העדפה ביצוא מישראל - לחצו כאן
  • לתעודת המקור שנקבעה בהסכם - לחצו כאן
  • לעיון בפרסום ברשומות של צו תעריף המכס והפטורים ומס קניה על טובין המטמיע את השינויים הדרושים לצורך יישום ההסכם (מק"ח 2045)- לחצו כאן (הצו מפרט את מנגנוני הפטורים המידיים, הפטורים המדורגים והמכסות הניתנות לצורך יישום הסכם הסחר עם הרפובליקה של קוריאה לפי פרטי המכס הרלוונטיים).

ביום 14.11.22 קיימנו וובינר בהדרכת עו"ד גיל נדל- ראש תחום דיני יבוא, יצוא וסחר בינלאומי וסגן ראש מחלקת מיסים במשרד עורכי הדין גולדפרב-זליגמן בנושא הסכם הסחר החדש עם דרום קוריאה. לעיון במצגת- לחצו כאן

מתוך ההודעה לעיתונות שפרסם משרד הכלכלה:

 

באוגוסט 2019 הכריזו המדינות על סיום המו"מ על ההסכם ובמאי 2021 נחתם ההסכם בטקס חגיגי בסיאול, בירת קוריאה הדרומית. כעת, לאחר אשרור ההסכם, הוא צפוי להיכנס לתוקפו באופן רשמי ב-1.12.2022. מדובר בהסכם אזור הסחר החופשי הראשון של מדינת ישראל עם מדינה באסיה. 


כתוצאה מכניסתו של ההסכם לתוקף, מעל ל- 95% מהייצוא הישראלי לקוריאה יהיה פטור ממכס. ברשימת המוצרים עליהם תינתן הטבה במכס בייצוא מישראל לקוריאה ניתן למנות: מכונות וציוד חשמלי, מכונות ומכשירים מכניים, דשנים, ציוד רפואי, קוסמטיקה, פלסטיק ומוצריו, מתכות וכן מיצי פירות ויין.

מן העבר השני ירדו מכסים על מוצרים המיובאים מקוריאה הדרומית לישראל ובהם ניתן למנות: מכוניות וחלקיהן, מקררים לתעשייה, ציוד רפואי, רכיבים אלקטרוניים, צעצועים ומשחקים, פלסטיק ומוצריו וכימיקלים.

התועלת ליצואנים והחיסכון ליבואנים ולצרכנים במסגרת ההסכם מוערכים בכ-500 מיליון שקל בשנה.

 

דרום קוריאה היא הכלכלה ה-11 בגודלה בעולם, והמדינה הראשונה באסיה עמה נחתם הסכם סחר חופשי. ייצוא הסחורות והשירותים מישראל לדרום קוריאה בשנת 2020 עמד על כ-890 מיליון דולר. היקף היבוא הסחורות והשירותים מדרום קוריאה באותה שנה עמד על למעלה מ-1.5 מיליארד דולר. הסכם הסחר החופשי צפוי להגדיל את היקף הסחר בין המדינות אף יותר וכן לעודד סחר בתחומים חדשים. היקף הסחר בסחורות ובשירותים בין המדינות בשנת 2021 עמד על כשלושה וחצי מיליארד דולר, גידול של כ- 35% בהשוואה לשנת 2020. מתוך נתון זה, ייצוא הסחורות והשירותים מישראל לקוריאה הדרומית בשנת 2021 הגיע למעל מיליארד וחצי דולרים, גידול של כ-42% בהשוואה לשנת 2020.

 

קוריאה הדרומית היא היצרנית המובילה בעולם בתחום רכיבי הזיכרון ויצרנית הסמיקונדוקטורים השנייה בגודלה בעולם. כמו כן, היא יצרנית האניות הגדולה בעולם, עם מעל לחצי מנתח השוק העולמי. בתחום הרכב, קוריאה הדרומית, בעיקר באמצעות קבוצת יונדאי-קיה וספקיות המשנה שלה, הינה אחת מ-10 היצרניות הגדולות בעולם. לקוריאה הדרומית יש כיום 18 הסכמי סחר בתוקף עם מדינות וגושי סחר שונים, בראשם ארה"ב, האיחוד האירופי, הודו וסין. ההסכם בין ישראל לקוריאה יסייע להשוות את תנאי הסחר של ישראל למדינות אלה - ועם כניסתו של הסכם זה לתוקף, ייהנו החברות הישראליות מתנאי סחר ותחרות דומים בשוק הקוריאני.

 

חברות הפועלות או המתעניינות להתחיל לפעול בשוק הקוריאני מוזמנות למלא פרטים בטופס המצורף מטה וניצור עמן קשר בהקדם.

 

כניסתו של ההסכם לתוקף יטיב עם בעלי העסקים באופן הבא:

  • פטור ממכס ל-95% מהייצוא הישראלי לקוריאה.
  • ירידת מכסים על מוצרים המיובאים מקוריאה הדרומית לישראל ובהם ניתן למנות: מכוניות וחלקיהן, מקררים לתעשייה, ציוד רפואי, רכיבים אלקטרוניים, צעצועים ומשחקים, פלסטיק ומוצריו וכימיקלים.
  • עידוד השקעות של חברות קוריאניות בישראל וחברות ישראליות בקוריאה באמצעות פרק קידום והגנה על השקעות.
  • קידום תחום הסחר בשירותים בין המדינות על ידי הבטחת וודאות רגולטורית וכן מתן הגנה ספציפית על תחומים כגון סחר אלקטרוני, טלקום ותנועת עובדים.
  • עידוד שת"פ טכנולוגי בין המדינות תוך כדי שמירה על זכויות קנין רוחני.

 

להלן מספר דוגמאות של הטבות שיכללו בהסכם:

יצוא מישראל לקוריאה

שיעור ההוזלה ביצוא לקוריאה

מוצר

המכס עבור מרבית סוגי הדשנים ירד מ- 6.5% ל- 0% עם כניסת ההסכם לתוקף

דשנים

המכס ירד מ- 15% ל- 0% עם כניסת ההסכם לתוקף

יין

המכס ירד מ- 6.5% ל- 0% בתוך חמש שנים מכניסת ההסכם לתוקף (הורדה לינארית)

שפתונים, צלליות לעיניים ומוצרי טיפוח לעור

המכס ירד מ- 8% ל- 0% בתוך שלוש שנים מכניסת ההסכם לתוקף (הורדה לינארית)

מערכת לניטור מטופלים (ציוד רפואי)

המכס ירד מ- 8% ל- 0% עם כניסת ההסכם לתוקף

מצלמות גמא (ציוד רפואי)

יבוא מקוריאה לישראל

שיעור ההוזלה ביבוא לישראל

מוצר

 המכס ירד מ- 7% ל- 0% עם כניסת ההסכם לתוקף

רכבים             

המכס ירד מ- 12% ל- 0% עם כניסת ההסכם לתוקף

מקררים ומקפיאים תעשייתיים

המכס ירד מ- 12% ל- 0% עם כניסת ההסכם לתוקף

קונסולות למשחקי וידאו

המכס ירד מ- 12% ל- 0% בתוך שלוש שנים מכניסת ההסכם לתוקף (הורדה לינארית)

מכונות לתעשייה

המכס ירד מ- 12% ל- 0% בתוך שלוש שנים מכניסת ההסכם לתוקף (הורדה לינארית)

אמבטיות וכיורים

המכס ירד מ- 4% ל- 0% עם כניסת ההסכם לתוקף

רוטב סויה

 

במסגרת פעילותה הענפה של הלשכה עם משרדי החוץ והכלכלה, לשכות מסחר מקומיות, ארגוני סחר בינלאומיים והקהילה העסקית בדרום קוריאה, נמשיך לקדם ולייצר הזדמנויות עסקיות לחברי הלשכה.

 

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Change the CAPTCHA code
למידע נוסף בתחום זה