ביקור משלחת ממשלתית מהעיר צ'ינגדאו בסין

 סגן נשיא איגוד לשכות המסחר אמיר שני אירח ביום ראשון (2.6.19) משלחת ממשלתית בכירה מהעיר צ’ינגדאו בסין, בראשות מזכיר המפלגה של העיר, מר וואנג צ’ינג- סיאן. האירוע התקיים במלון דוד אינטרקונטיננטל בתל-אביב.

העיר צ’ינגדאו משמשת כשער לוגיסטי מרכזי לכל חברה זרה המעוניינת לחדור לשוק הסיני בצפון מזרח המדינה. הנמל הימי בעיר הינו אחד הנמלים העסוקים והעמוסים במדינה, והיא נחשבת כנקודה משמעותית באסטרטגיה הסינית של מדיניות  "One Belt, One Road".

 

לדברי אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, אנו רואים בהגעת המשלחת מצ’ינגדאו עדות נוספת לחיזוק הקשר בין סין וישראל. מדובר בהזדמנות פז עבור חברי הלשכה לפתח קשרי מסחר נוספים עם סין.
סין היא הכלכלה השנייה בגודלה בעולם והיא אחת מהמדינות המתפתחות טכנולוגית במהירות, עם קצב צמיחה הצפוי להישאר סביב 6% בשנים הקרובות, הודות למנהיגות כלכלית חכמה של הממשלה הסינית. אף על פי שהיחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות שלנו צעירים יחסית, הרי שבעשרים ושבע השנים האחרונות יכולים לשמש מודל לאופן שבו ניתן ליצור יחסים פורייה וחיוביים בתוך פרק זמן כה קצר. לפני עשרים ושבע שנים, היקף הסחר הכולל בין סין לישראל היה רק ​​50 מיליון דולר. בשנת 2018, הנפח הכולל של הסחר הבילטראלי הגיע כ 13 מיליארד דולר, מאתיים וחמישים פעמים יותר מאשר 1992.

 

לדברי וואנג צינג- סיאן, מזכיר המפלגה של העיר צ’ינגדאו, אני מוביל את המשלחת הזו בגאווה על מנת לקדם את הסחר והקשר הטוב בין שתי המדינות שלנו. חתמנו על mou עם איגוד לשכות המסחר בשנת 2017 ומדהים לראות את ההתקדמות הטכנולוגית של ישראל בזמן קצר כל כך.

 

במשלחת לקחו חלק ראשי חברות ענק דוגמת Hisense, Haier, Qingdao Beverage Group, Water Group, Wintec ואחרות, והיא מורכבת מחברות בסקטורים מגוונים, כגון: אלקטרוניקה, לוגיסטיקה, מזון ומשקאות, תשתיות, תחבורה ועוד, המחפשות שיתופי פעולה עם חברות ישראליות. מהצד הישראלי השתתפו באירוע כ 100 נשות ואנשי עסקים, מארגונים וחברות גדולות במשק כגון, צים, כיל, החברה לישראל, נמל חיפה, PWC , בי"ח איכילוב, ועוד.

 

קרדיט צילום: יח"צ סין

למידע נוסף בתחום זה