סין: משלחת מטעם לשכת המסחר של עיר המחוז צ’ונגצ’ינג בביקור בישראל, 4.4.19

משלחת בכירה של נציגי ממשל ומספר חברות סיניות, ערכה ביקור בלשכת המסחר ב- 4 באפריל. המשלחת אורגנה ע"י לשכת המסחר של מחוז צ’ונגצ’ינג (China Council for the Promotion of International Trade- Chongqing Province) ובראשה עמד מר חה אי (He Yi), יו"ר לשכת המסחר של המחוז.

זהו ביקור ראשון של משלחת לשכת המסחר הסינית ממחוז זה בישראל. שיא הביקור היה טקס חתימה על הסכם הבנות בין שתי לשכות המסחר, שנחתם ע"י סגן נשיא איגוד לשכות המסחר מר אמיר שני, ובין יו"ר לשכת המסחר של מחוז צ’ונגצ’ינג מר חה אי. באירוע נטלו חלק גם נציגים ממשרד החוץ, משרד הכלכלה ולשכת המסחר ישראל-אסיה.

 

צ'ונגצ'ינג היא העיר המאוכלסת ביותר בסין ובה מתגוררים מעל ל- 33 מיליון תושבים. העיר נחשבת לאחת מחמש הערים המרכזיות והגדולות במדינה, והינה אחת מארבע ערי המחוז (ערים המוגדרות כמחוז בפני עצמן) בסין, לצד בייג'ינג, שנגחאי וטיינג'ין.

 

בהתאם לגודלה ולמיקומה האסטרטגי על גדות נהר היאנגדזה במרכז סין, צ'ונגצ'ינג מתהדרת במגוון תעשיות ובכלכלה מקומית הצומחת במהירות. התעשיות הבולטות בעיר הן: טקסטיל, מזון, אלקטרוניקה, רכב, ציוד רפואי ותעשיות כימיות. לעיר תפקיד מפתח בהתפתחות הכלכלה הסינית. כוח הייצור הזול המתפתח בה, והחשיבות הניתנת לה ברמה הלאומית, הופכים את העיר לעורק יבשתי מוביל לאירופה ולאסיה.

 

הביקור תרם לחיזוק וביסוס הקשרים בין שני הארגונים ולהמשך הפעילות המשותפת לקידום הסחר בין המדינות. יחסי המסחר בין ישראל לסין נמצאים במגמת עלייה מתמדת בשנים האחרונות. הסינים צמאים לטכנולוגיות ישראליות אשר יכולות לייעל ולשפר את תפוקת הכלכלה ואיכות החיים בסין. מנגד, ישראל נהנית מייבוא זול יחסית של מוצרים ברמה ואיכות טובה, ומיכולת לייצא טכנולוגיות, שירותים ומוצרים עתירי ידע לכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

 

חברות המעוניינות לפרסם או לחפש הזדמנויות עסקיות הקשורות לסין, או ליצור קשר עם חברי המשלחת, מוזמנות לפנות ללירן אביטן, מנהל דסק אסיה פסיפיק באגף הבינלאומי, בכתובת המייל: Lirana@chamber.org.il

למידע נוסף בתחום זה