חוברת בנושא יבוא מזון לסין יוצאת לאור!

היקף הייבוא לסין בשנים האחרונות הולך וגדל בכלל הסקטורים ובתוך כך נצפתה עלייה נוספת בתחום המזון. יחד עם ההזדמנויות העסקיות הטמונות בייבוא מזון לסין, ישנם גם שינויים רגולטוריים הקשורים לנושא.

לאחרונה בולטת בסין סוגיית בטיחות המזון, עקב מספר תקריות בנושא. ממשלת סין החליטה לערוך שינויים שמטרתם לאכוף ולבקר את איכות המזון במדינה, וכן לפקח על ייצורו, ולשם כך הקימה בשנת 2013 את- NHFPC (National Health and Family Planning Commission of the People’s Republic of China),  אשר מטרתו לנסח תקני בטיחות מזון וכן לפקח על תיקי מזון חדשים.

 

חוקים חדשים שפורסמו ב-2016 אוסרים על כניסת מזון שלא אושר במסגרתם וכן לא עומדים בדרישה המחייבת הימצאות גורם מפקח מטעם הממשלה במדינת הייצוא. תחת חוק הבטיחות החדש הוקשחו הדרישות, הפיקוח והבקרה על מזון, תוספי מזון ומוצרים נלווים. בנוסף, התגבשה רשימת סעיפים הנוגעת בהחמרת הפיקוח והבקרה אחר מוצרי מזון המיובאים לסין. את עיקרי חוק בטיחות המזון החדש בסין ניתן לקרוא בעדכון הרגולטורי של הנספחות הכלכלית.

 

בכדי לייצא מזון לסין, יש להכיר את התהליכים הרגולטוריים הרלוונטיים וכמו כן את הגופים הסיניים המעורבים בתהליכים אלה. לאחרונה, מלבד עדכונים רגולטוריים בנושא יבוא מזון לסין, עודכנה גם מסגרת הסדרת המזון לסין, ובכך עודכנו סמכויות הגופים הממשלתיים המעורבים בתהליכי יבוא מזון לסין. את ה- NHFPC  החליף לאחרונה- (NHC (National Health Commission of the People's Republic of China, הועדה הלאומית לענייני בריאות של הרפובליקה העממית של סין.

 

בין שאר הגופים הממשלתיים הקשורים לרגולציות ייבוא מזון נמצאים ה- SAMR (State Administration for Market Regulation) – המינהל המדיני לרגולציות שוק, ו-GAC (General Administration of Customs, People’s Republic of China) –  המינהל הכללי לענייני מכס של הרפובליקה העממית של סין.

 

*המאמר נכתב ע"י מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה.

 

 

חברי לשכה מתחום המזון המעוניינים לקבל מידע נוסף, מוזמנים לפנות לכתובת: lirana@chamber.org.il

 

למידע נוסף בתחום זה