איגוד לשכות המסחר הישראלי ולשכת המסחר הפיליפינית חתמו על הסכם שיתוף פעולה בלעדי

ראובן שליסל, סגן נשיא ויו"ר הוועדה הבינלאומי באיגוד לשכות המסחר חתם בתאריך 4.9.18 על הסכם הבנות עם מר ג'ורג ט. ברצלון, יו"ר לשכת המסחר והתעשייה של הפיליפינים. ההסכם נחתם במעמד שר הכלכלה הפיליפיני, מר רמון מ. לופז.

הסכם נועד להגביר את שיתוף פעולה ולקדם את יחסי הסחר וההשקעות בין הפיליפינים לישראל. ההסכם נחתם במסגרת ביקורו של נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה בישראל, בו נועד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו והנשיא, ראובן ריבלין. 

 

שתי הלשכות הסכימו לחזק את יחסי העבודה במגוון פעילויות כגון: משלחות עסקיות, השתתפות בתערוכות וסיוע לחברות במציאת שותפים עסקיים.

 

שליסל ציין במעמד כי "הסכם זה מהווה אבן פינה משמעותית להרחבת מערכת היחסים העסקית בין שתי המדינות. יש רצון גדול מצד הפיליפינים, כפי שהנשיא דוטרטה ציין, לעשות עסקים עם ישראל בכל ענף וענף." מר ג'ורג ט. ברצלון, יו"ר לשכת המסחר והתעשייה של הפיליפינים ציין באירוע כי "חתימת הסכם ההבנות בין שתי לשכות המסחר מחזק ומעיד על שיא חדש מבחינת שיתוף הפעולה ביניהן".

 

היקף יחסי הסחר בין ישראל לפיליפינים עומד על מעל ל-230 מיליון דולר נכון לשנת 2017,  ומתבטא בעיקר ב-מיכון וציוד אלקטרוני, כימיקלים, מוצרי פלסטיק וגומי, מזון וטבק. מהם 89 מיליון דולר יבוא לישראל, ו-141 מיליון דולר יצוא מישראל לפיליפינים. בשנת 2017, חל גידול חד בסחר הבילטראלי בין המדינות לעומת שנת 2016. מ-185 מיליון דולר בשנת 2016, למעל ל-230 מיליון דולר בשנת 2017-  כמעט כפול.

 

  

בתמונה משמאל לימין: ראובן שליסל, יור הועדה הבינלאומית. במרכז מר רמון מ. לופז, שר הכלכלה הפיליפיני. מימין מר ג'ורג ט. ברצלון, יור לשכת המסחר והתעשייה של הפיליפינים

למידע נוסף בתחום זה