סין: ממשלת סין הודיעה על כוונתה לבצע שורה של רפורמות בתחום המע"מ

לאחרונה הודיעה ממשלת סין על כוונותיה לבצע שורה של רפורמות בתחום המע"מ. גל השינויים הראשון נכנס לתוקף ב-1 למאי, והתבטא בשלושה מהלכים עיקריים: 

  1. הפחתת שיעור המע"מ - בתחומי הייצור התעשייתי יופחת שיעור המע"מ מ-17% ל-16%; בענפי תחבורה, בנייה, שירותי תקשורת בסיסיים ותוצרת חקלאית - יופחת שיעור המע"מ מ-11% ל-10%. ההפחתה בשיעור המס צפויה לחול גם על מגזרים אחרים שבהם נהוג כיום שיעורי מע"מ של 17% (למשל, מסחר, סיטונאות וקמעונאות) ו-11% (למשל נדל"ן). 

  2. איחוד והגדלת תקרת המכירות השנתית החייבת במע"מ - תקרות המכירות החייבות במע"מ בחברות יצרניות (כרגע 500,000 יואן) ובחברות מסחריות (כרגע 800,000 יואן) אוחדו והוגדלו לסכום של 5 מיליון יואן. 
  1. אפשרות קבלת החזר מע"מ - הרפורמה תאפשר לחברות עתירות טכנולוגיה וארגוני מו"פ העומדים בתנאים, לקבל החזר חד-פעמי של מע"מ תשומות, במידה והוא עולה על מע"מ התפוקות (עד כה לא ניתן היה לקבל החזרי מע"מ, אלא רק להעביר את העודף לקיזוז בתקופת החישוב הבאה).

לדברי מפי פרנקל מחברת PTL GROUP המסייעת לחברות ישראליות רבות בהקמה וניהול הפעילות בסין, השינויים הללו כרוכים באתגר מיידי: "האתגר המיידי עומד בפני חברות שהכניסו סחורה לסין לפני שינויי המע"מ, שילמו בכניסה לסין 17% מע"מ יבוא, ועדיין לא מכרו את הסחורה. במידה וימכרו אותה לאחר 1 במאי, החשבונית שתונפק תישא 16% מע"מ. הדבר יהווה אתגר ברישום במערכות הכספים בסין מול משרד המס הסיני, ובנוסף, מול מערכות הכספים מחוץ לסין ומערכות ה-ERP שמנסות לסנכרן בין שתי שיטות ניהול הכספים (GAAP סיני מול GAAP  מערבי). בחודשים הקרובים צפויים להיכנס לתוקף שינויים נוספים.

 

יבואנים חברי לשכה, המעוניינים לקבל מידע נוסף לגבי נושא זה, מוזמנים ליצור קשר עם לירן אביטן במייל 

 

למידע נוסף בתחום זה